کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش یک لپ‌تاپ پر از بدافزار به مبلغ 1.3 میلیون دلار

www.engadget.com , 12 خرداد 1398 ساعت 17:57

ایتنا- به‌تازگی مزایده یک لپ‌تاپ سرشار از ویروس‌ها و بدافزارهای بسیار خطرناک و آسیب‌رسان با توافق بر سر رقم 1.3 میلیون دلار به پایان رسید.


به‌تازگی مزایده یک لپ‌تاپ سرشار از ویروس‌ها و بدافزارهای بسیار خطرناک و آسیب‌رسان با توافق بر سر رقم 1.3 میلیون دلار به پایان رسید.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، امروز قیمت‌گذاری روی لپ‌تاپی با خطرناک‌ترین بدافزارهای امنیتی دنیا روی 1.345 هزار دلار بسته شد. این لپ‌تاپ که با نام "تداوم هرج‌ومرج" نام‌گذاری شده بود از نوع سامسونگ NC10 بوده و شامل 6 ویروسی است که آسیب‌رسانی‌ای حدود 95 میلیارد دلار داشته‌اند. برخلاف تصور این لپ‌تاپ برای هیچ حمله آسیب‌رسانی استفاده نخواهد شد و تنها به‌عنوان یک نمونه هنری در نظر گرفته‌شده و تنها شاید برای تحقیقات دانشگاهی از آن استفاده شود.
 
"تداوم هرج‌ومرج" توسط شرکت امنیتی Deep Instinct ساخته‌شده است و سازنده آن دلیل ایجاد این لپ‌تاپ را اعطای شکل فیزیکی به تهدیدهای سایبری دانسته است. این لپ‌تاپ شامل ویروس‌هایی بسیار خطرناک نظیر WannaCry است که بیش از دویست هزار کامپیوتر را در 150 کشور موردحمله قرار داد و حدود 4 میلیارد دلار ضرر رساند.
 

 

دیگر ویروس این لپ‌تاپ BlackEnergy نام دارد که منجر به قطع شدن شبکه برق در اکراین شد. این لپ‌تاپ همچنین بدافزارهای ILOVEYOU، MyDoom، SoBig و DarkTequila را نیز در بردارد که هرکدام یادآور این نکته هستند که نرم‌افزارهای مخرب قابلیت آسیب زدن به دنیای واقعی رادارند.
 
این لپ‌تاپ در شرایط ایزوله‌ای که در آن نگه‌داری می‌شود کاملاً بی‌خطر است و می‌توان آن را با یک سلاح تاریخی مقایسه کرد. علاوه بر این تا زمانی که این لپ‌تاپ بدون اتصال به وای‌فای یا یواس‌بی درجایی نگه‌داری شود نیز بی‌خطر خواهد بود. بااین‌حال اگرچه این ویروس‌ها هنوز هم آسیب‌رسان هستند اما به دلیل منسوخ شدن و ایجاد بدافزارهای جدید مانند  Baltimore چندان خطرناک نیستند و روش‌های جلوگیری از آن‌ها ابداع شده است.


کد مطلب: 56776

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56776/فروش-یک-لپ-تاپ-پر-بدافزار-مبلغ-1-3-میلیون-دلار

ايتنا
  https://www.itna.ir