کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلیل احمقانه اپل برای جلوگیری از تعمیر آیفون توسط خود کاربران

سايت خبری ايتنا , 11 خرداد 1398 ساعت 14:05

ایتنا - اپل گفته است که تلاش مالکان برای تعمیر آیفونشان ممکن است به خاطر وارد آمدن صدمه به باتری لیتیوم یونی این گوشی‌ها باعث آسیب دیدن مالکانشان شود.


با روند نزولی که کسب و کار آیفون اپل در پیش گرفته است، این شرکت تلاش‌هایش را برای تغییر وضعیت لایحه «حق تعمیر» در کالیفرنیا به نفع خود دو چندان کرده، و در این راستا یک دلیل آشکارا احمقانه ارائه کرده که چرا مالکان آیفون‌ها نباید آیفونشان را تعمیر کنند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از zdnet، وب‌سایت Motherboard خبر داده که اپل،در کنار لابی‌گرانی از سازمان تجارت تکنولوژی CompTIA، به قانونگذاران این ایالت گفته است که تلاش مالکان برای تعمیر آیفونشان ممکن است به خاطر وارد آمدن صدمه به باتری لیتیوم یونی این گوشی‌ها باعث آسیب دیدن مالکانشان شود.
 
ولی این بهانه بی‌معنی است.
اول از همه، باتری‌های لیتیوم یونی همه جا هستند و کاربردهای زیادی دارند، از چیزهایی که در زمان خواب کنار سرمان می‌گذاریم، روی مچمان می‌بندیم، روی گوشمان می‌چسبانیم، در جیبمان حمل می‌کنیم، و در جاهای مختلف خانه و دفترمان دیده می‌شود.
 
همچنین، با اینکه اگر یک باتری لیتیوم یونی را سوراخ کنید ممکن است از شیئی بی‌خطر به یک گلوله شعله و جرقه تبدیل شود، ولی برای رسیدن به مرحله باید ضربه‌ای خیلی سخت به آن وارد کرده باشید. خطرساز شدن این باتری‌ها به این راحتی‌ها نیست.
 
و بر روی بیشتر باتری‌ها(به ویژه آنهایی که توسط شرکت‌های باکیفیتی مانند اپل استفاده می‌شوند) هشدارهایی چاپ شده است.
 
 
 
 
اگر اپل دغدغه‌ای بابت ایمنی مالکان گوشی‌هایش دارد، به ویژه آنهایی که می‌خواهند دست به ماجراجویی تعمیر دستگاهشان بزنند، در این صورت قطعا یک لایحه حق تعمیر که می‌تواند به مالکان امکان دسترسی به متن راهنما، تجهیزات و قطعات سرویس را بدهد می‌تواند باعث ایمن‌تر شدن کار بشود.
 
اپل همچنین تصمیم گرفته که تمام خطرات دیگر مرتبط با داشتن آیفون (از قرارگیری اتفاقی در معرض شیشه شکسته یا الکتریسیته، آتش‌سوزی غیرمنتظره، تا ورود به ترافیک در حال حواس‌پرتی به توئیت یا سایر پیام‌ها) را نادیده بگیرد.
 
درست است که اگر دست به ماجراجویی برای دستکاری دستگاهی مانند یک آیفون بزنید مخاطراتی برایتان وجود خواهد داشت، ولی رویکرد اپل به این موضوع بیش از حد مبالغه‌آمیز است.
  
 


کد مطلب: 56769

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56769/دلیل-احمقانه-اپل-جلوگیری-تعمیر-آیفون-توسط-خود-کاربران

ايتنا
  https://www.itna.ir