کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لباس مجازی ۹۵۰۰ دلار فروخته شد

7 خرداد 1398 ساعت 12:19

ایتنا - یک استارت آپ هلندی لباسی مجازی را به قیمت ۹۵۰۰ دلار فروخته است. این لباس براساس طرح‌های دوبعدی لباس‌های معمول ابداع شده اما فقط در فضای مجازی وجود دارد.



با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی برخی افراد برای تبلیغ و همچنین جلب توجه دوستان آنلاینشان لباس می‌خرند. اکنون کاربران می‌توانند لباس‌هایی بخرند که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند و در واقعیت وجود ندارند.

در همین راستا استارت آپ هلندی Fabricant Dapper Labs یک لباس دیجیتالی را به قیمت ۹۵۰۰ دلار در بلاک‌چین فروخته است. طراح، لباس را براساس عکس برای مشتری ابداع می‌کند.

به گزارش ایتنا از مهر، این لباس براساس طرح‌های دو بعدی ابداع می‌شود که برای دوخت لباس‌های معمولی به کار می‌روند. بنابراین می‌توان نمونه واقعی لباس را نیز تولید کرد.
هرچند این ایده کمی عجیب به نظر می‌رسد اما لباس‌های ابداع شده با این شیوه بسیار واقعی به نظر می رسند. از سوی دیگر برخی ادعا می‌کنند چنین لباسی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. زیرا به این ترتیب نیازی نیست برای لباسی که فقط چندبار استفاده می‌شود، پارچه و مواد زیادی هزینه کرد.

به هرحال به گفته کارشناسان کالاهای مجازی در حقیقت اشیایی هستند که ابداع و فروخته می‌شوند و می‌توان در فضای آنلاین و بازی‌های رایانه‌ای از آن استفاده کرد. این در حالی است که چنین کالاهای مجازی بسیار گرانبها هستند.


کد مطلب: 56758

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56758/لباس-مجازی-۹۵۰۰-دلار-فروخته

ايتنا
  https://www.itna.ir