کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پهپادهای گوگل در این شهر خوش‌شانس کوفته و سایر اقلام خوراکی را تحویل می‌دهند

11 خرداد 1398 ساعت 12:06

ایتنا - آلفابت از طریق وینگ می‌تواند بر رقیب خود آمازون در این حوزه پیشی بگیرد.



برای حداقل یک محله در اروپا، تحویل کوفته به استانداردهای قدرتمند جدید رسید.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، وبسایت Wing اخیرا اعلام کرد که یک ورژن «دسترسی سریع» برنامه تحویل(پیک) پهپادی رو به رشد آن «در چند هفته پیش رو» در هلسینکی فنلاند آغاز به کار می‌کند.
در ابتدا به نظر می‌رسد که این برنامه پایلوت قویا بر تحویل غذا، شامل لازانیا، شیرینی، و، بله، کوفته، از طریق هوایی متمرکز باشد.
 
ذینفعان این برنامه ساکنان محله ساحلی Vuosaari در نیمه شرقی پایتخت فنلاند خواهند بود. وینگ با مقامات محلی Herkku Food Market و Cafe Monami برای تحویل غذا همکاری خواهد کرد که می‌تواند، از جنبه تئوریک، سریع‌تر از روش زمینی به دست مشتریان برسد.
 
وینگ یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت است، و از این نظر یکی از شرکت‌های همکار گوگل در حوزه اغذیه‌فروشی به شمار می‌رود.
در چند ماه اخیر بخش پهپادی آلفابت به آرامی راه خود را به بازارهای مشخصی باز کرده است، به طوری که کانبرا پایتخت استرالیا در ماه آوریل به شبکه سرویس‌دهی تحویل وینگ پیوست.
 
پهپاد حمل غذا

در سال گذشته میلادی، وعده زیر پوشش قرار گرفتن فنلاند داده شده بود.
محدوده پوشش‌دهی وینگ در کانابرا، مشابه با هلسینکی، به طرز قابل توجهی مقید به مقرراتی شده که آنها را از پرواز بر روی جاده‌ها عمده در شب منع می‌کند.
 
در ایالات متحده نیز FAA (اداره هوانوردی فدرال) اخیرا به وینگ برای شروع تحویل تجاری با پهپاد بر روی خاک آمریکا مجوز داده است.
شهرک‌های بلکسبورگ و کریستینبرگ، در ایالت ویرجینیا، اولین شرکت‌هایی خواهند بود که از خدمات تحویل هوابرد وینگ بهره‌مند می‌شوند.
 
آلفابت از طریق وینگ می‌تواند بر رقیب خود آمازون در این حوزه پیشی بگیرد.
حدود پنج سال پیش، جف بزوس مدیرعامل آمازون گفته بود که این غول دنیای تجارت الکترونیکی برای اواخر سال 2018 برخی برنامه‌های تحویل پهپادی را در نظر گرفته است. با این حال این شرکت هنوز به وعده خود جامه عمل نپوشانده است.
 


کد مطلب: 56757

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56757/پهپادهای-گوگل-این-شهر-خوش-شانس-کوفته-سایر-اقلام-خوراکی-تحویل-می-دهند

ايتنا
  https://www.itna.ir