۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸

از دست دادن ARM طرح‌های هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل را بر هم می‌زند

ایتنا - تنها سه راه برای خروج هواوی از این گرفتاری وجود دارد.
از دست دادن ARM طرح‌های هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل را بر هم می‌زند
دردسرها برای هواوی ظاهرا پایانی ندارد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، پس از ممنوعیت اخیر استفاده هواوی از اندروید و قطع روابط کوالکام و اینتل با این شرکت چینی، دیگر غول‌های بزرگ دنیای تکنولوژی نیز وارد این روند شده‌اند.

اکنون شرکت ARM، طراح بریتانیایی تراشه، نیز همکاری خود با هواوی را به حال تعلیق در آورده است.
به بیانی ساده، این یک ضربه عمده دیگر به هواوی است که واقعا می‌تواند به توانایی این شرکت برای تولید اسمارتفون در آینده آسیب وارد کند.
 
هواوی شاید بتواند پس از مدتی سیستم عامل دیگری را جایگزین اندروید کند، ولی تعلیق همکاری ARM با هواوی مسلما مشکلی جدیتر برای کسب و کار این شرکت در حوزه گوشی‌های هوشمند است.
بدون ARM، تراشه‌های موبایل خود هواوی موسوم به Kirin، که بر مبنای طراحی‌های این شرکت بریتانیایی تولید تراشه هستند، عملا می‌تواند متوقف شود. آنگونه که BBC ذکر کرده است، اگرچه تراشه‌های موبایل هواوی در چین تولید می‌شوند، ولی تکنولوژی اساسی آن «توسط ARM تولید می‌شود».
 
یکی از سخنگویان ARM می‌گوید: « ARM از تمام محدودیت‌های تعیین شده توسط دولت آمریکا پیروی می‌کند. در این مقطع زمانی امکان ارائه توضیحات بیشتر وجود ندارد.»
 
واقعیت تاسف‌بار این است که تقریبا تمام پردازنده‌های موبایل مبتنی بر تکنولوژی‌های تراشه ARM هستند، حتی تراشه‌های سری A سفارشی اپل که در دستگاه‌های iOS یافت می‌شوند.
 


حتی در صورتی که هواوی برای تامین قطعاتی مانند کورنینگ گوریلا گلس یا مودمهای سلولار به شرکت‌های رقیب آمریکا، مثلا آسیایی‌ها، رو بیاورد، ولی ساخت یک اسمارتفون بدون تراشه‌ای که از تکنولوژی ARM استفاده کند عملا ناممکن است. بدون یک تراشه یا «مغز»، موبایلی وجود نخواهد داشت و بدون تولید گوشی‌های جدید، رویای هواوی به دست آوردن عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارتفون در جهان از چنگ سامسونگ نابود خواهد شد، به دست آوردن سهم عظیمی از درآمدهای این حوزه که بماند.
 
چند راه برای خروج هواوی از این گرفتاری وجود دارد:
1) چین و آمریکا به یک توافقنامه تجاری برسند و همه چیز به وضعیت نرمال برگردد و شرکای این شرکت چینی مجددا به همکاری با آن بپردازند،
2) هواوی تمام تامین‌کنندگان قطعاتش را به تامین‌کنندگان غیرآمریکایی تغییر دهد،
و یا 3) هواوی کاملا مستقل شده و خودش تمام تکنولوژی‌هایش را طراحی و تولید کند.
گزینه آخر احتمالا از همه دشوارتر است و تحقق آن سال‌ها به طور می‌انجامد، و معلوم نیست که این تلاش ارزشش را داشته باشد.
 
اگر به زودی تغییری در این وضعیت رخ ندهد، کسب و کار موبایل این شرکت ممکن است سال‌ها عقب بیفتد.
  
کد مطلب: 56755
برچسب ها: هواوی ARM
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام