کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کسب و کارها می‌توانند چه درسی از تحول مایکروسافت بگیرند؟

19 مرداد 1398 ساعت 14:41

ایتنا- از زمانی که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت انتخاب شد، این شرکت تحولات گسترده و عمیقی را پشت سر گذاشت. کسب و کارها از روش ساتیا نادلا و تحولاتی که در مایکروسافت اتفاق افتاد، می‌توانند چه درسی بگیرند؟


جدیدترین گزارشی که از درآمد شرکت مایکروسافت منتشر شد، همه را متعجب کرد؛ زیرا تمام شاخص‌های عملکرد را پشت سر گذاشت و در نوع خود یک رکود محسوب می‌شد. این شرکت توانست 8.8 میلیارد دلار درآمد خالص، 30.6 میلیارد دلار درآمد  و 1.14 دلار درآمد در هر سهم کسب وکار کسب کند.
 
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، وقتی ساتیا نادلا در سال 2014 جایگزین استیو بالمر شد، مشکلات زیادی گریبان شرکت مایکروسافت را گرفته بود. این شرکت نمی‌توانست بازار گوشی هوشمند را از اپل بگیرد و در بسیاری از زمینه‌ها دچار افت و اضحلال شده بود، تا اینکه ساتیا در ژانویه 2014 پا به عرصه نبرد گذاشت و با تمام وجود جنگید.
 
تحولاتی که در چند سال اخیر و با رهبری سانادلا اتفاق افتاده، واقعا چشمگیر است. قیمت سهام مایکروسافت سه برابر شد و اولین باری است که یک شرکت در کل دنیا ارزش یک تریلیون دلار را تجربه می‌کند.
تمام تمرکز نادیا بر آینده است و از همان ابتدا هم گذشته را رها کرد و به آینده چسبید. او تمرکز خود را بر فضای ابری و موبایل گذاشت. وی معتقد است:« صنعت ما به سنت‌ها احترام نمی‌گذارد.»

 

در زمان بالمر وظیفه مدیران این بود که با دید منفی به عملکرد کارکنان نگاه کنند و اشکالات آنها را پیدا کنند ولی ساتیا نادلا رویکردی جدید را اتخاذ کرد. وی گفت که باید فرهنگ همکاری بر این کشور حاکم شود. کارکنان پس از اعلام سیاست از سوی آقای نادلا، به صورت مداوم به همکاری تشویق شدند.
این شرکت تصمیم گرفت که به نداشته‌ها فکر نکند و تمرکز خود را روی داشته‌های خود بگذارد.
 
نادلا معتقد است برای شروع هر گونه برنامه تحول باید فرهنگ شروع دوباره را تمرین کرد. او همواره فراتر از سطح سازمانی به مسائل می‌نگرد و به همین خاطر از طرف کسب وکارها، مردم و جوامع تحسین می‌شود، او تمرکز خود را روی هوش مصنوعی و فضای ابری گذاشت و در حال حاضر در این دو زمینه بازار را قبضه کرده است. بیشتر درآمد مایکروسافت متعلق به این دو فناوری است.
  


کد مطلب: 56733

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56733/کسب-کارها-می-توانند-درسی-تحول-مایکروسافت-بگیرند

ايتنا
  https://www.itna.ir