۰
plusresetminus
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۵

انگلستان تحت پوشش اینترنت 5G قرار می‌گیرد

ایتنا - ​​​​​​​یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی انگلستان اعلام کرده که شبکه نسل پنجم اینترنت 5G تا پایان ماه جاری میلادی در شهرهای بزرگ این کشور راه اندازی و برقرار خواهد شد.
انگلستان تحت پوشش اینترنت 5G قرار می‌گیرد

در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی برای توسعه فناوری شبکه اینترنت ۵G شدت گرفته و هریک از آنها در تلاشند تا با همکاری شرکت‌های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همکاری و مذاکره شوند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی فعال در انگلستان، اپراتور EE ، به تازگی اعلام کرده است که کاربران و شهروندان ساکن در شهرهای بلفاست، بیرمنگام، کاردیف، ادینبورگ، لندن، منچستر، بریستول، کاونتری، گلاسگو، هال،لیدز، لیسستر، لیورپول، نیوکاسل، ناتینگهام و شفیلد تا پایان ماه جاری میلادی یعنی ۳۰ ماه مه ۲۰۱۹ قادر خواهند بود از خدمات اینترنت پرسرعت شبکه 5G بهره مند شوند.

بدین ترتیب این اپراتور نخستین شرکت مخابراتی در انگلستان خواهد بود که به توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G پرداخته است و به کاربران و مشترکان تلفن همراه این امکان را خواهد داد که هم زمان با پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نظیر ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به پیش رفته و تجربه لذت بخشی از وب گردی و استفاده از خدمات اینترنتی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، این در حالیست که وودافون نیز پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۱۹ به توسعه و راه اندازی شبکه 5G در هفت شهر بزرگ و استراتژیک انگلستان بپردازد که با این حساب، دومین اپراتور در این کشور به شمار خواهد آمد تا شبکه نسل پنجم تلفن همراه را برقرار کند.

شرکت EE همچنین دستگاه‌ها و گوشی‌هایی که به پشتیبانی از شبکه 5G مجهز هستند، را اعلام کرده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلکسی فولد و گلکسی اس 10 5G سامسونگ، اوپو رنو 5G، ال جی وی ۵۰ تینکیو، اچ تیسی 5G اسمارت هاب اشاره کرد که در این میان نام یک دستگاه گوشی که با برند هواوی در این فهرست وجود داشت، تحت تأثیر اعمال محدودیت و تحریم‌های جدید آمریکا حذف شده است.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.
بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینتو غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.
کد مطلب: 56717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام