۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۱

امکان جدید جی میل: ردیابی خریدهای آنلاین کاربران

ایتنا- گوگل با استفاده از ایمیل‌های تأییدیه ارسال‌شده به‌حساب کاربری جیمیل افراد، فهرستی از خریدهای آنلاین آنها را نگهداری کرده است.
امکان جدید جی میل: ردیابی خریدهای آنلاین کاربران
گوگل با استفاده از ایمیل‌های تأییدیه ارسال شده به‌حساب کاربری جیمیل افراد، فهرستی از خریدهای آنلاین آنها را نگهداری کرده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط CNBC، کاربران جیمیل برای مشاهده فهرست تراکنش‌های 5 سال اخیر خود می‌توانند به‌حساب کاربری‌شان مراجعه کنند.
گوگل در صفحه این تراکنش‌ها اظهار داشته است که: «تنها شما می‌توانید خریدهایتان را مشاهده کنید. گوگل از حریم خصوصی و امنیت شما محافظت می‌کند.»
 
البته این تراکنش‌ها قابل‌حذف شدن هستند و گوگل در سه مرحله ساده، انجام این کار را آموزش داده است، اما در عمل به نظر می‌رسد که حذف این تراکنش‌ها پیچیده‌تر از چیزی باشد که گوگل ادعا می‌کند.

برای حذف یک تراکنش می‌توانید روی خرید انجام‌شده کلیک کنید و در این شرایط فهرستی از مواردی که در آن تراکنش خریداری کرده‌اید برایتان آورده می‌شود.
سپس می‌توانید با کلیک روی دکمه "I" اطلاعات مرتبط با آن را به دست بیاورید و سپس روی گزینه " where's this from?" کلیک کنید تا جایی که از آن خرید کرده‌اید را نشان بدهد.
 
جیمیل

اگر خرید یادشده در جیمیل شما پیدا شود، گوگل به شما خبر می‌دهد بعد از آن می‌توانید میان دو گزینه " got it" به معنی متوجه شدم یا "view email" به معنی مشاهده ایمیل یکی را انتخاب کنید. سپس به‌حساب کاربری جیمیل ورود خواهید کرد، ایمیل موردنظر بارگذاری می‌شود و می‌توانید کاملاً آن را پاک کنید.
تنها در این صورت است که تراکنش یادشده از تاریخ خریدهای شما پاک می‌شود.
 
البته گوگل خریدهایی که با استفاده از سرویس‌های گوگل نظیر گوگل اکسپرس، گوگل پلی استور و دستیار گوگل انجام می‌شود را نیز ردیابی می‌کند.
سخنگوی گوگل اعلام کرده است که این صفحه برای کمک به افرادی که مایل به مشاهده و ردیابی خریدهایشان هستند، ایجادشده است. این شخص در یک اطلاعیه اظهار کرده است که: «ما از اطلاعات پیام‌های جیمیلتان برای تبلیغات نمایش داده شده استفاده نمی‌کنیم و این شامل رسیدها و تأییدیه‌های نمایش داده‌شده در صفحه خریدها نیز می‌شود.»
 
کد مطلب: 56688
برچسب ها: گوگل جیمیل
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
دو سال به جای جی‌میل از protonmail و criptext استفاده می کنم
جی‌میل فاقد امنیت هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام