۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷

واکنش گوگل نسبت به اعتراض کاربران محصولات هواوی

ایتنا - به دنبال تحریم گوشی‌های هوشمند هواوی توسط گوگل به بهانه تبعیت از تحریم‌های تجاری آمریکا، این شرکت اعلام کرده فعلا کاربران هواوی می‌توانند به برخی خدمات آن دسترسی داشته باشند.
واکنش گوگل نسبت به اعتراض کاربران محصولات هواوی

دولت آمریکا قصد دارد، تجارت این کشور با هواوی را محدود کند و گوگل در همین راستا دسترسی کاربران هواوی به سیستم عامل اندروید را محدود کرده است.

این اقدام بی‌سابقه بازتاب خبری گسترده‌ای در سراسر جهان داشته و پیش بینی می‌شود، توسعه کسب و کار هواوی در سراسر جهان را با مشکلاتی مواجه کند.

به گزارش ایتنا از فارس، هواوی در سه ماهه اول سال 2019 بیش از 59.1 میلیون گوشی در سراسر جهان عرضه کرده و بعد از سامسونگ در رتبه دوم برترین شرکت‌های سازنده گوشی است.
این شرکت همچنین برترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان است و علیرغم فشارهای آمریکا بسیاری از کشورهای جهان برای راه اندازی شبکه های نسل پنجم خود از خدمات هواوی استفاده می‌کنند.

آمریکا مدعی است، هواوی با دولت چین همکاری داشته و به نفع آن دست به جاسوسی سایبری از مشتریان خود می‌زند. این اتهام بارها توسط مدیران ارشد هواوی تکذیب شده است.

گوگل در توئیتر خود اعلام کرده است: ما تضمین می‌کنیم، در حالی که از الزامات دولت آمریکا تبعیت می‌کنیم، به ارائه خدماتی مانند گوگل پلی و خدمات امنیتی گوگل پلی پروتکت ادامه دهیم. این ادعا در شرایطی است که کاربران هواوی از اختلال در دسترسی به خدمات گوگل پلی خبر می‌دهند.
کد مطلب: 56682
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام