۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹

محدودیت‌های گوگل برای فعالیت‌های هواوی

ایتنا - شرکت گوگل پس از اقدام دولت آمریکا علیه شرکت فناوری هوآوی چین، برخی همکاری های خود با این شرکت را متوقف کرد.
محدودیت‌های گوگل برای فعالیت‌های هواوی

شرکت گوگل آن دسته از همکاری‌ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم‌افزار یا سرویس های فنی باشد، متوقف کرده است.
به نوشته تارنمای رسمی رویترز، خدماتی که به صورت عمومی از طریق پروانه های متن باز در اختیار کاربران قرار می گیرد از این اقدام گوگل مستثنی هستند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، این اقدام به این معناست است که نسخه‌های جدید گوشی‌های هوشمند هوآوی که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند، دسترسی به سرویس های محبوب گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می دهند.
اما به گفته یک سخنگوی شرکت گوگل، کسانی که در حال حاضر دارای گوشی‌های هوشمند هوآوی هستند همچنان امکان استفاده از این سرویس‌ها را خواهند داشت.

منبع آگاه همچنین به رویترز گفت: هوآوی قادر به استفاده از نسخه عمومی اندروید خواهد بود اما دیگر به نرم‌افزارهای کاربردی و سرویس های اختصاصی گوگل دسترسی نخواهد داشت.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته هوآوی را به فهرست سیاه خود افزود و بلافاصله پس از آن محدودیت‌هایی را علیه این شرکت اعمال کرد که همکاری با شرکت‌های آمریکایی را برای آن بسیار دشوار می‌کند.

اما وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی لغو برخی محدودیت‌ها علیه این شرکت چینی است تا از اخلال در عملیات و تجهیزات کنونی شبکه در ایالات متحده جلوگیری کند.
کارشناسان فناوری تراشه توانایی شرکت هوآوی برای ادامه فعالیت خود با وجود محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا را زیر سئوال برده‌اند.

رویترز با تاکید بر اینکه هنوز گستره تاثیر اقدام اخیر آمریکا علیه هوآوی به صورت کامل مشخص نیست، به نقل از منبع آگاه افزود که شرکت گوگل در حال بررسی سرویس‌های متاثر از این اقدام است.
چین و آمریکا با وجود آنکه به دنبال رسیدن به توافقی پیرامون تجارت هستند، درگیر جنگی تعرفه‌ای و اقتصادی علیه یکدیگر شده‌اند که به گفته کارشناسان بازارهای جهانی را نیز متاثر کرده است.
کد مطلب: 56673
برچسب ها: گوگل هواوی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام