۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۲
​​​​​​​مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت

اتصال مستقیم به تلگرام از پوسته‌های فارسی امن‌تر است

ایتنا - ​​​​​​​مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه همواره اتصال مستقیم به تلگرام امن‌تر از اتصال از طریق پوسته‌هاست، گفت: اینکه تلگرام‌های فارسی جاسوس‌افزار باشند، ثابت‌شده نیست و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تروریسم اقتصادی است.
اتصال مستقیم به تلگرام از پوسته‌های فارسی امن‌تر است

 حمید فتاحی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های خود برای شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: اهداف ما با محوریت کاهش انحصار است. یکی از پروژه‌های بزرگی که سال گذشته مصوب و امسال عملیاتی خواهد شد، موضوع واگذاری صوت بین‌الملل است تا تصدی‌گری حاکمیتی را کاهش دهد. همچنین افزایش کیفیت ارتباطات چه در حوزه بین‌الملل و چه شبکه ملی اطلاعات که هسته اصلی آن بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است و توسعه خدمات و سرویس‌های جدید جزو برنامه‌های ماست ۰ همچنین برای توزیع ترانزیت بین‌الملل هم برنامه‌هایی داریم برای اینکه ایران بتواند هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا شود.

وی با اشاره به نقش وزارت ارتباطات در بروز نسخه‌های فارسی تلگرام، گفت: ما در دی ماه ۱۳۹۶ درباره ناامن بودن کل پوسته‌های تلگرام بیانیه دادیم. منطقی است که اتصال مستقیم به تلگرام امن‌تر از اتصال از طریق پوسته‌ها و نه فقط کلاینت‌هایی است که فراگیر شده بود. اما اینکه گوگل به بهانه جاسوسی بودن تلگرام‌های فارسی، آنها را حذف کرده، ادعای گوگل است که باید از مرکز ملی فضای مجازی پیگیر شد، زیرا رئیس مرکز درباره این پیام‌رسان‌ها و مجوزهایی که داشتند، اظهار نظر کرده و درباره‌ی شایعات و اخبار نسبت به اینکه وزارت ارتباطات در اختیار آنها سرور گذاشته و امکانات ترجیحی داده، شفاف توضیح داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه گوگل با قدرتی که داشته، نه فقط پوسته‌های تلگرام، بلکه اپلیکیشن‌های دیگری را هم حذف کرده، افزود: گوگل حتی تهدید کرده که ممکن است اپ‌های دیگری را هم حذف کند. ما به این اقدامات، تروریسم اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات می‌گوئیم، یعنی ورود یک‌طرفه و چون مالکیت پلت‌فرم را در اختیار دارد، به کاربر زور بگوید و هر اتفاقی را رقم بزند. کاری که اپل کرد هم همین‌طور بود و این شرکت هر کاری از دستش برآمد برای ضربه زدن به کسب و کارهای ایرانی انجام داد و این تروریسم اقتصادی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به احتمال جاسوس‌افزار بودن تلگرام‌های فارسی، بیان کرد: اینکه این نسخه‌ها جاسوس‌افزار باشند ثابت‌شده نیست و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی هم معطوف به دو پوسته پیام‌رسان نیست و اپلیکیشن‌های دیگری را هم در حوزه تجاری و بانکی دچار آسیب کرده است. البته ما در مرکز ماهر بیانیه دادیم که ارتباط از طریق کلاینت‌ها ناامن‌تر از اتصال خود تلگرام است، اما وقتی تلگرام API باز می‌گذارد، حتماً تدابیر حریم خصوصی را هم برای کاربر دیده که این حریم خدشه‌دار نشود و سیاست کاربری که نسخه‌های فارسی تلگرام بعداً منتشر کردند هم نشان می‌داد که اینها برایشان مهم است.

در زمینه ارائه اینترنت ثابت کاهش قیمت داشتیم
فتاحی درباره قیمت ارائه خدمات پهن‌باند به شرکت‌های ثابت بیان کرد: اعتراض از سمت شرکت‌های ثابت کم و بیش هست، اما نکته این است که ما در همین سال گذشته نزدیک ۵۰ درصد در دو سه مرحله کاهش قیمت داشتیم، علی‌رغم اینکه خریدهای ما همه ارزی است و در این مدت اخیر هم قیمت ارز سه یا چهار برابر شده. ما تلاش کردیم مدل‌های خریدمان را در شرکت ارتباطات زیرساخت به سمتی ببریم که بتوانیم با بهترین کیفیت و کمترین قیمت خرید کنیم که آن را در اختیار اپراتورهای لایه دسترسی هم قرار دهیم و اکنون در مقایسه با سایر مناطق دنیا و هزینه‌هایی که برای این موضوع توسط اپراتورها پرداخت می‌شود، در وضعیت خوبی هستیم. اما باز هم نگاه ما این است که تا جایی که می‌توانیم برای اپراتور لایه دسترسی این تسهیلات را ایجاد و تخفیف‌ها را اعمال کنیم.

وی با اشاره به واگذاری مکالمات بین‌الملل به بخش خصوصی، اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات برای VOIP اپراتورهایی که پروانه دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند، چارچوبی گذاشته است. مصوبات کمیسیون در این زمینه تصویب شده و ما منتظر ابلاغ هستیم و پس از آن شرکت زیرساخت از حوزه مکالمات بین‌الملل و انحصاری که تاکنون بوده خارج می‌شود و آنهایی که پروانه دارند سفارش می‌گیرند و قرارداد تجاری می‌بندند. اصل موضوع، انحصارزدایی رقابت است و با رقابت در کیفیت و قیمت، آنهایی که تجربه بیشتری دارند، حتماً خودشان موفق‌تر خواهند بود و ما برایشان ارجحیتی قرار نمی‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به افزایش تعرفه مکالمات بین‌الملل بیان کرد: قیمت مکالمات تابعی از ارز است. وقتی مکالمه را به سمت خارج از کشور می‌بریم، قیمتی که کاربر پرداخت می‌کند بابت ترافیک صادره است و چون این ترافیک را به اپراتورهای بین‌المللی تحویل می‌دهیم، همه تابعی از قیمت ارز است و به همان میزانی که قیمت ارز افزایش داشته، این تعرفه هم افزایش یافته است. به همین دلیل ما برای تعیین قیمت به سازمان تنظیم مقررات درخواست دادیم و با سازمان حمایت از مصرف‌کننده هم مکاتباتی داریم، چون باید مجوز از آنها هم بگیریم. در حال حاضر تعرفه‌ها در همه سطح‌ها حدود دو برابر شده است.
کد مطلب: 56671
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام