۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۴

آینده اپ استور اپل پس از حکم دادگاه عالی آمریکا

دادگاه عالی آمریکا حکم داده است که گروهی از مصرف‌کنندگان می‌توانند اپل را به خاطر قوانین اپ استور که به نظرشان ضدرقابتی است تحت تعقیب قضائی قرار دهند.
آینده اپ استور اپل پس از حکم دادگاه عالی آمریکا
 قوانین اپ استور اپل به زودی بیش از گذشته زیر ذره‌بین قرار خواهند گرفت و این می‌تواند خبری بد برای این شرکت باشد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، دادگاه عالی آمریکا حکم داده است که گروهی از مصرف‌کنندگان می‌توانند اپل را به خاطر قوانین اپ استور که به نظرشان ضدرقابتی است تحت تعقیب قضائی قرار دهند.
گروه‌هایی که پیگیر این حکم بوده‌اند می‌گویند که چون قواعد اپل مانع از توزیع اپ‌ها در خارج از اپ استور می‌شود، انحصاری ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد قیمت نرم‌افزار را در فروشگاهش بیش از حد بالا ببرد.
 
اکنون اگرچه این تصمیم صرفا یک پیروزی رویه دادرسی بوده (چون وکلای اپل اینگونه استدلال کرده بودند که این پرونده نباید توسط دادگاه پرونده شود)، ولی این واقعیت که این پرونده مورد پذیرش دادگاه قرار گرفته و اجرائی شده است می‌تواند نهایتا مفاهیم ضمنی قابل توجهی برای اپ استور داشته باشد.
 
چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟
آغاز این پرونده به سال 2011 برمی‌گردد، از این‌رو توجه به این نکته مهم است که بعید است تصمیم دادگاه عالی در کوتاه‌مدت چیزی را تغییر دهد. اگر طرفین تصمیم به اعتراض به حکم بگیرند این پرونده ممکن است چندین سال دیگر نیز به درازا بکشد. همچنین ممکن است اپل تصمیم به مصالحه بگیرد، که تا حدود زیادی شبیه آن چیزیست که در پرونده کوالکام رخ داد.
 


به هر حال تصمیم دادگاه عالی ضربه‌ای به اپل است. روشن است که بیزینس اپ استور برای اپل اهمیت حیاتی دارد.
به خصوص با توجه کاهش فروش آیفون، این شرکت در تلاش است تا فعالیت‌های خود را به یک بیزینس متمرکز بر «سرویس‌ها» انتقال دهد. (در آخرین رویداد این شرکت سه سرویس جدید برای مشترکینش در زمینه‌های گیمینگ، خبر، و استریمینگ معرفی نمود.)
 
با توجه به اینکه این شرکت در تلاش است تا این سرویس‌های جدید را اجرائی کند، اپ استور منبع بخش قابل توجهی از عواید سرویس‌های اپل خواهد بود (که در سه ماهه گذشته 11.5 میلیارد دلار بود). اگر این شرکت مجبور شود اجازه دهد اپ‌ها توسط طرف‌های ثالث توزیع شوند، یا، مثلا، از کنترل خود بر خریدهای درون اپلیکیشنی بکاهد، چنین چیزی می‌تواند تاثیر معناداری بر آن کسب و کار داشته باشد.
  
کد مطلب: 56641
برچسب ها: اپ استور اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام