۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱

هشدار فیس‌بوک به آگهی‌دهندگان: شاید از قابلیت 'clear history خوشتان نیاید

ایتنا - این قابلیت برای افراد این امکان را فراهم خواهد آورد که ببینند چه وب‌سایت‌هایی فعالیت مرورگری شما را به فیس‌بوک ارسال می‌کنند و آن اطلاعات را از سرورهای این شرکت حذف کنید.
هشدار فیس‌بوک به آگهی‌دهندگان: شاید از قابلیت
فیس‌بوک، به کمک ابزارهای هدف‌گیریش، قصد دارد یکی از محرمانه‌ترین اسرار را به ما بگوید: چه تعداد از شرکت‌ها می‌توانند ما را در خارج از سرویش ردگیری کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، با اینکه روش ردگیری رفتار کاربران برای صنعت تکنولوژی و تبلیغات شناخته شده بوده، ولی برای کاربران معمول فیس‌بوک چندان قابل رویت نبوده است. ولی این وضعیت، به کمک ابزار این شرکت برای «پاک کردن تاریخچه»، تغییر خواهد کرد.
 
این قابلیت، که مدت‌ها بوده وعده آن داده شده ولی ارائه نشده بود، برای افراد این امکان را فراهم خواهد آورد که ببینند چه وب‌سایت‌هایی فعالیت مرورگری شما را به فیس‌بوک ارسال می‌کنند و آن اطلاعات را از سرورهای این شرکت حذف کنید.
بنا بر اعلام فیس‌بوک، انتظار می‌رود که این قابلیت در چند ماه آینده عرضه شود.
 
ولی یک گروه هست که ممکن است از عرضه این قابلیت خوشحال نباشد: تبلیغ‌دهندگان، که به این ترتیب، به محض قابل دسترسی شدن قابلیت پاکسازی تاریخچه طبق آنچه این شرکت هشدار داده است، در ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران فیس‌بوک به مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.
 
فیس‌بوک در یک پست بلاگ خود برای تبلیغ‌دهندگان نوشت: «وقتی کاربری فعالیت خارج از فیس‌بوک خود را از سایت ما قطع کند ما نخواهیم توانست از داده‌های وی برای هدفگذاری برای وی استفاده کنیم. به این ترتیب امکان‌های هدفگذاری مبتنی بر ابزارهای بیزینس فیس‌بوک، مانند Facebook pixel، برای دسترسی یافتن به کاربران برای نمایش آگهی‌ها قابل استفاده نخواهند بود. این شامل  Custom Audiences ساخته شده از بازدیدکنندگان از وب‌سایت‌ها یا اپ‌ها می‌شود.»
 


به نظر می‌رسد که فیس‌بوک نگران است که این تصمیم به مذاق آگهی‌دهندگان خوش نیاید، و مکررا تلاش نموده تا قابلیت پاک کردن تاریخچه را اقدامی «به سود بیزینس‌ها» معرفی کند.
 
در این پست بلاگ فیس‌بوک آمده است: «ما بر این باوریم که فراهم‌سازی شفافیت و امکان کنترل بیشتر به افراد نهایتا اثری مثبت و بلندمدت بر کسب و کارهایی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند خواهد داشت.»

با این حال، در کوتاه‌مدت ممکن است اوضاع بر وفق مراد مدیران فیس‌بوک پیش نرود.
 
کد مطلب: 56639
برچسب ها: فیس بوک تبلیغات
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام