کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکرها دوماه قبل اپراتور آمریکایی را هک کردند

24 ارديبهشت 1398 ساعت 13:08

ایتنا -​​​​​​​یکی از اپراتورهای مخابراتی فعال در ایالات متحده آمریکا حالا به تازگی اعتراف کرده که دو ماه پیش هک شده بوده است.



این روزها بازار حملات سایبری و بدافزاری به نهادهای دولتی و غیردولتی بسیاری در جهان داغ و پر تب و تاب شده است. حالا به نظر می‌رسد که نوبت به شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی فعال در صنعت ارتباطات و فناوری رسیده است و هکرها و مجرمان سایبری تصمیم گرفته‌اند که بدین منظور به زیرساخت‌های مربوط به برقراری شبکه‌های مخابراتی نفوذ و دسترسی پیدا کنند و با هک اطلاعات مشترکان آنها به اهداف و انگیزه‌های خود دست بیابند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به تازگی شرکت اسپرینت ( Sprint) اخبار و گزارش‌های جدیدی منتشر و ارائه کرده است که نشان می‌دهد دو ماه پیش مورد حمله سایبری و بدافزاری هکرها قرار گرفته بوده است که البته هنوز ابعاد مختلف این هک معلوم و مشخص نشده و کسی نمی‌داند که اطلاعات چند میلیون کاربر و مشترک این اپراتور آمریکایی به سرقت رفته و در دسترس هکرها قرار گرفته است.

این در حالیست که اسپرینت پیش‌تر اعلام کرده بود که در زمینه محافظت از حریم خصوصی کاربران و همچنین جلوگیری از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به منظور سرقت و دسترسی به اطلاعات آنها تلاش‌های زیادی خواهد کرد و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای خواهد داشت.

شرکت اسپرینت یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی فعال در برقراری و راه اندازی زیرساخت‌های مربوط به شبکه‌های اینترنت 5G در ایالات متحده آمریکاست که از رقبای شرکت تی موبایل نیز به شمار می‌رود و قراردادهای همکاری بزرگی را به‌منظور توسعه اینترنت پرسرعت 5G با غول‌های تکنولوژی در این حوزه منعقد کرده است.
هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری در خصوص نفوذ هکرها به اطلاعات مشترکان اسپرینت و زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه‌های اینترنتی این اپراتور منتشر نشده است.


کد مطلب: 56620

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56620/هکرها-دوماه-قبل-اپراتور-آمریکایی-هک-کردند

ايتنا
  https://www.itna.ir