۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴

بازار سرد گوشی‌های هوشمند در آمریکا

ایتنا - میزان عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند در بازار منطقه آمریکای شمالی به پایین‌ترین میزان خود در پنج سال گذشته رسیده است.
بازار سرد گوشی‌های هوشمند در آمریکا

 در سال‌ها اخیر بازارهای جهانی تولید و فروش گوشی‌های هوشمند با رکود بی‌سابقه‌ای روبرو شده است به گونه‌ای که شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان سعی دارند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین همچون بلاک چین، صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، شبکه نسل پنجم اینترنت 5G و غیره به تولید و معرفی گوشی‌های هوشمند جدیدی روی بیاورند و نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند.

حالا تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی کانالیس (Canalys) نشان می‌دهد که میزان عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند در بازار کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا به حدی کاهش یافته که هم اکنون در پایین‌ترین میزان خود در پنج سال گذشته ایستاده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نظر می‌رسد که پیش بینی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری که پیش‌تر برآورد کرده بودند میزان عرضه این محصولات در سال‌های آتی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، درست از آب درآمده است.
بدون شک انتشار این گزارش می‌تواند تبدیل به یک خبر تراژیک برای تولیدکنندگان گوشی در جهان به شمار رود و آنها را با خطر سقوط سهام و ریزش سودآوری و درآمدزایی مواجه کند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، البته آمار و گزارش‌هایی که مؤسسه تحقیقاتی IDC نیز پیش‌تر منتشر و ارائه کرده بود، نیز نشان دهنده چنین روندی بود کارشناسان آن پیش بینی و اعلام کرده بودند که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، میزان فروش گوشی‌های هوشمند با یک افت و کاهش ۱۸ درصدی مواجه شده و میزان عرضه موبایل از ۴۴.۴ میلیون دستگاه به ۳۶.۴ میلیون دستگاه در این بازه زمانی تقلیل یافته است.

این کارشناسان البته در خصوص علت این کاهش عرضه در بازارهای جهانی نیز اعلام کرده‌اند که احتمالاً کم کاری و عملکرد ضعیف اپل در کنار غیبت غول‌های تکنولوژی چینی همچون هواوی و زدتی‌ای در آمریکا بی‌تأثیر نبوده است.
کد مطلب: 56618
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام