۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳

گوشی جدید HTC باز هم این کمپانی را ناامید می‌کند؟

ایتنا -کمپانی اچ‌تی‌سی (HTC) قصد دارد از یک مدل گوشی جدید مجهز به فناوری 5G در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی کند اما تحلیلگران بر این باورند که طبق روال سال‌های گذشته این شرکت، از این محصول نیز استقبال چندانی نخواهد شد.
گوشی جدید HTC باز هم این کمپانی را ناامید می‌کند؟


شرکت اچ‌تی‌سی که در سال‌های اخیر تحت فشار مشکلات و بحران‌های مالی متعددی قرار گرفته است، حالا به نظر می‌رسد که سعی دارد سکوت خبری و رسانه‌ای خود را بشکند و بدین ترتیب ورود و بازگشت دوباره خود را به بازارهای جهانی فروش موبایل اعلام کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت اچ‌تی‌سی ( HTC) که چند سال است در سراشیبی نزول و خطر ورشکستگی قرار گرفته است، حالا با ارائه گزارش مالی و میزان فروش آن در ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی، می‌توان به‌وضوح دریافت که آمار فروش این شرکت ۵۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این بدان معناست که اچ تی سی نیز به منظور احیای برند ورشکسته شده خود در تلاش است تا به معرفی و عرضه یک مدل گوشی هوشمند جدید که از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند، بپردازد، به همین خاطر اعلام کرده است که در نیمه دوم سال جاری میلادی این محصول جدید رونمایی خواهد کرد. اما به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، کاربران استقبال چندانی از این محصول نخواهند کرد و فناوری شبکه اینترنت 5G نیز کمکی برای احیای برند اچ تی سی به شمار نخواهد آمد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت phonearena آمده است، گفته می‌شود این گوشی هوشمند جدید به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۹ مجهز خواهد بود و به کاربران خود اجازه خواهد تا از جدیدترین قابلیت و ویژگی‌های این سیستم عامل بهره مند شوند.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت 5G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

با اینکه برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل و گجت های هوشمند، سال ۲۰۱۸ میلادی سالی پر از سکوت رکود و آمارهای فروش پایین بود اما برای برخی از آنها نظیر شرکت تایوانی اچ تی سی، اوضاع بسیار نابسامان‌تر از حد تصور بود به گونه‌ای که انتشار گزارش یک سالانه از سوی این کمپانی، به وضوح نشان می‌دهد که ضرر و زیان اچ تیسی در طول یک سال گذشته بیشتر از سودآوری و درآمدزایی آن بوده و همین امر موجب شده است که اچ‌تی‌سی پرونده مالی ناخوشایندی را برای خود به ثبت برساند.
کد مطلب: 56614
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام