۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۱

کشف نشانه‌هایی از یک جهان موازی توسط دانشمندان

ایتنا - پژوهشگران می‌گویند سیگنال دریافتی نشان می‌دهد که جهان تازه‌کشف‌شده تا حد زیادی با جهان ما متفاوت است.
کشف نشانه‌هایی از یک جهان موازی توسط دانشمندان
به گزارش ایتنا به نقل از davidreneke، دانشمندان معتقدند احتمالاً نشانه‌هایی از یک جهان موازی که در حال قد علم کردن در برابر جهان ماست را کشف کرده‌اند. آنها این امر را از روی سیگنال‌هایی که از دوردست‌ترین نقاط کیهان دریافت کرده‌اند، متوجه شده و چیزی را دیده‌اند که زمانی غیرممکن بود!
 
این امر نشان می‌دهد جهان ما توسط یک جهان بسیار متفاوت دیگر، دچار برخورد و درهم‌گسیختگی شده است.
تحلیل این پژوهشگران می‌تواند زمینه اثبات نظریه چندکیهان (multiverse) را نیز فراهم کند. دکتر رانگا-رام چاری که یکی از این دانشمندان است، با تحلیل نویز و سیگنال باقیمانده در پیش‌زمینه ریزموج کیهانی حاصل از مهبانگ، تعدادی نقاط روشن پیدا کرده و بر این باور است که احتمالاً اینها سیگنال‌هایی از جهان دیگری هستند که میلیاردها سال پیش، در برابر جهان ما سر برافراشته است.
 
این مطلب، دست‌کم این نتیجه‌ای موقتی است که پژوهشگران به آن رسیده‌اند. بنابر برخی از نظریه‌های کیهان‌شناسی، برخورد جهان‌های مختلف می‌تواند امکان‌پذیر باشد.
بنابر همین نظریه‌ها، جهان ما نیز مثل یک حباب در کنار دیگر جهان‌هاست. همین که یک جهان با پس از بروز مهبانگ پا به عرصه وجود می‌گذارد، همواره به انبساط و گسترش خود ادامه می‌دهد. این امر درباره همه جهان‌ها صحت دارد و بنابراین طبیعی است که جهان‌ها به‌صورت متناوب، با یکدیگر برخورد کنند.
 

پژوهشگران می‌گویند احتمالاً همه این جهان‌ها در یک ردیف واقع هستند و با یکدیگر ارتعاش دارند و نوسان می‌کنند. دکتر چاری معتقد است سیگنالی که دریافت کرده نشان می‌دهد که جهان تازه‌کشف‌شده تا حد زیادی با جهان ما متفاوت است.

گفتنی است این احتمال وجود دارد که در پس کیهان قابل‌مشاهده، نواحی مختلفی وجود داشته باشند و این امکان نیز وجود دارد که هریک از آنها مجموعه پارامترهای فیزیکی مخصوص به خودشان را دارا باشند.
برای پی بردن به سرشت این جهان‌های موازی، به پژوهش‌های بسیار بیشتری نیاز داریم و این تازه آغاز یک رشته از اکتشافات بسیار جالب است.
 
کد مطلب: 56613
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام