کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی طرح رجیستری:

امکان دور زدن شناسه IMEI وجود ندارد

23 ارديبهشت 1398 ساعت 14:23

ایتنا - ​​​​​​​سخنگوی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه با تاکید براینکه امکان دور زدن شناسه IMEI گوشی وجود ندارد، گفت: گوشی های دارای شناسه های جعلی به صورت سیستمی، ظرف ۳ روز از شبکه خارج می شوند.



حمیدرضا دهقانی نیا در شبکه پیام رسان بله در مورد موضوع جعل شناسه IMEI گوشی تلفن همراه توضیح داد.
وی گفت: شناسه IMEI قابل جعل است و خبری که روزهای گذشته توسط برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر جلوگیری طرح رجیستری از جعل IMEI منتشر شده، نادرست بوده است و اساساً از نظر فنی قابل اجرا نیست. اما در طرح رجیستری، تنها به شناسه IMEI اکتفا نشده و سامانه ترکیبی ثبت گوشی را تشخیص می‌دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، سخنگوی رجیستری گوشی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های سیم کارت خوری که دارای شناسه IMEI جعل شده باشند، توسط سامانه «همتا» به عنوان دستگاه مجعول شناسایی شده و به صورت کاملاً سیستمی و بدون دخالت انسان، در کمتر از ۳ روز از زمان روشن شدن، مسدود می‌شوند و دیگر امکان دریافت خدمات اپراتوری را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: امکان دور خوردن طرح رجیستری از طریق جعل شناسه IMEI به هیچ عنوان وجود ندارد. آنچه مورد اهمیت است و موضوع اصلی اطلاعیه همتا نیز بود، اطلاع رسانی درباره این تخلف به مردم برای پیشگیری از متضرر شدن آنها است.
دهقانی نیا به خریداران گوشی تلفن همراه توصیه کرد که قبل از خرید نسبت به استعلام اصالت دستگاه از طریق درگاه همتا اقدام کرده و سپس در حضور فروشنده، دستگاه را برای خود فعال سازی کنند.

به گزارش مهر، روز گذشته سامانه اطلاع رسانی رجیستری تلفن همراه (همتا) با هشدار نسبت به اقدام برخی سودجویان در جعل شناسه IMEI گوشی‌های تلفن همراه، اعلام کرد که مجازات قانونی از جمله حبس و جزای نقدی در انتظارجاعلین است.


کد مطلب: 56607

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56607/امکان-دور-زدن-شناسه-imei-وجود-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir