کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برترین گجت‌های دنیای فناوری در سال ۲۰۱۹

23 ارديبهشت 1398 ساعت 10:27

ایتنا - از بهترین و جدیدترین گجت‌های هوشمند خانگی که در سال جاری میلادی معرفی شده است، می‌توان به پریز هوشمند، کنترلگر خواب، قفل درب و تصفیه هوای هوشمند اشاره کرد که در این گزارش به مرور مختصری بر آنها خواهیم پرداخت.



با توجه به محبوبیت گجت‌هایهوشمند خانگی، شرکت‌های بسیاری نیز در سراسر جهان بدنبال طراحی و ساخت محصولات جدید و کاربردی هستند تا بتوانند رضایت و اطمینان خاطر بیشتری را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند. گجت‌های هوشمند متعددی این روزها به کمک کاربران و مشتریان بسیاری در عرصه وسایل تکنولوژی آمده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از زمانی که اسپیکرهای هوشمند به بازار تکنولوژی قدم نهادند، می‌توان گفت عرصه گجت های هوشمند دچار تغییر و تحولات مثبت بسیاری شد چراکه پس از آن ما شاهد معرفی و عرضه محصولات هوشمند بسیاری همچون زنگ در هوشمند، ترموستات و تنظیم‌گر دمای خانه هوشمند، پنکه هوشمند، چراغ‌های هوشمند و غیره بودیم.

این روزها گجت‌های هوشمند مختلفی در زمینه‌های گوناگون توسط شرکت و غول‌های تکنولوژی همچون اپل،شیائومی، هواوی، آمازون، مایکروسافت، سامسونگ و غیره توسعه یافته و در اختیار کاربران، علاقمندان و مشتریان قرار گرفته است و به‌منظور تسهیل کار و فعالیت افراد و کاربران و همچنین هوشمندسازی زیرساخت‌های شهری و خانگی معرفی و در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

به نظر می‌رسد که بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل و گوشی هوشمند در سال‌های اخیر، در تلاشند تا تمرکز خود را بر روی سایر حوزه‌ها نظیر گجت‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بگذارند تا تغییر و تحولات جدیدی را در این حوزه به وجود بیاورند.

حالا این گزارش به مرور بهترین گجت های هوشمند خانگی در سال ۲۰۱۹ میلادی می‌پردازد که در فروشگاه‌های آنلاین همچون آمازون نیز در دسترس عموم کاربران، علاقمندان و مشتریان قرار گرفته است.
۱. نمایشگر هوشمند
نمایشگر هوشمند یکی از ساده‌ترین گجت‌های هوشمند خانگی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از تمامی اطلاعات مربوط به گوشی هوشمند، دستگاه‌های الکترونیکی و سایر محصولات خود آگاه شوند.

۲. قفل درب هوشمند
قفل درب هوشمند که بر روی درب‌های ورودی منزل افراد نصب می‌شود، قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند کاربران را دارد که در صورت تلاش افراد غریبه و ناشناس و ضربه به آن، به صورت اخطار و نوتیفیکیشن بر روی گوشی آنها ظاهر شده و آنها را از ورود احتمالی سارقان و دزدان آگاه و مطلع می‌کند. این قفل‌های هوشمند همچنین بدون نیاز به کلید، تنها با اثر انگشت یا سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند یا احراز هویت بیومتریک باز و بسته می‌شوند بنابراین احتمال نفوذ و ورود هرگونه فرد ناشناسی به خانه را به صفر رسانده و سرقت از منازل کاربران را تقریباً غیرممکن می‌کند.

۳. تصفیه هوای هوشمند
یکی از بزرگترین مشکلات و چالش‌هایی که شهروندان در شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند، آلودگی هواست و یکی از جدیدترین راهکارهای کاهش میزان انتشار و استنشاق گازهای آلاینده در محیط خانه و محل سکونت و کار، دستگاه تصفیه هوای هوشمند است که به کاربران این امکان را می‌دهد بدون خاموش و روشن کردن آن، به طور خودکار و کاملاً هوشمندانه تشخیص دهد هوای محیط دارای آلودگی بوده و نیازمند تصفیه خودکار است.

۴. لامپ هوشمند
حتماً تابحال برایتان پیش آمده است که هنگام ترک خانه و سفرهای نسبتاً طولانی، یک یا چند چراغ را در خانه روشن بگذارید. این کار اولاً هرگز دزدان و سارقان را فریب نمی‌دهد چراکه آنها می‌دانند شما به طور مداوم و شبانه‌روزی چراغ خانه‌تان روشن نمی‌ماند و دوماً اینکه برق و انرژی بسیار زیادی اتلاف می‌شود. اما هم اکنون با عرضه چراغ‌های هوشمند شما قادر خواهید بود به هنگام سفر، آنها را از راه دور تنظیم کرده تا تنها در شب هنگام روشن شوند و در روشنایی روز به طور خودکار خاموش شوند. این کار عدم حضور ساکنین خانه را بسیار طبیعی جلوه داده به گونه‌ای که افراد غریبه و سارقان احتمالی واقعاً تصور می‌کنند که خانه خالی نبوده و ساکنین آن هم در آن سکونت دارند. در ضمن، این چراغ‌های هوشمند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به مصرف بهینه برق کمک بسزایی خواهد کرد. علاوه بر این می‌توان به قابلیت‌های دیگر لامپ‌های هوشمند خانگی همچون امکان تغییر رنگ نورپردازی در خانه، کمک به بهبود خواب کاربران، پخش و تغییر موسیقی به هنگام تغییر رنگ نور و کنترل از راه دور اشاره کرد.

۵. کنترل‌گر خواب هوشمند
این گجت خانگی هوشمند بدون شک برای آن دسته از کاربرانی که با مشکل کم خوابی یا بدخوابی مواجهند، بسیار سودمند و کاربردی خواهد بود به گونه‌ای که آنها قادر خواهند بود میزان و کیفیت خواب خود را در طول شبانه روز بررسی کرده و بسنجند تا بتوانند خواب بهتری را برای خود به ارمغان بیاورند.

۶. اسپیکر هوشمند
اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

۷. ترازوی هوشمند
ترازوی هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند از وضعیت خود در خصوص میزان کاهش یا افزایش وزن و همچنین تغییرات فیزیکی دیگر همچون میزان آب بدن و عرق آگاه و مطلع شوند.

۸. پریز هوشمند
یکی دیگر از گجت های هوشمندی که به شدت توجه کاربران محصولات تکنولوژی را به سمت و سوی خود جلب کرده است، پریز هوشمند است که به طور خودکار قادر است پس از تمام شدن و شارژ کامل گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، اتصال و جریان برق را از آن قطع کند تا به باتری آن صدمه‌ای وارد نشود.


کد مطلب: 56597

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56597/برترین-گجت-های-دنیای-فناوری-سال-۲۰۱۹

ايتنا
  https://www.itna.ir