۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷

سهم تلگرام در ایجاد محتوا چقدر است؟

ایتنا - اگر تأثیرات مثبت و حتی کارآفرینی که امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ایجاد شده را نادیده بگیریم، شاید بخشی اعظمی از این فضا به سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت افراد محدود باشد.
سهم تلگرام در ایجاد محتوا چقدر است؟


اگرچه یکی از دلایل پررنگ کردن نقش شبکه‌های اجتماعی داخلی، رفع انحصار از فضای پیام‌رسانی خارجی بود که نقش زیادی در هنجارشکنی‌ها دارند، اما برخی آمارها نشان می‌دهند سهم محتواهای سیاسی موافق و مخالف در این فضا کمتر از ۱۰ درصد و سهم مطالب غیراخلاقی کمتر از یک درصد است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با وجود این، نمی‌توان انکار کرد که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، نقش پررنگی در شکل‌گیری بخشی از فرهنگ جامعه دارند و همان‌طور که از اسمشان هم پیداست، می‌توانند بر اجتماع تأثیر بگذارند. اما نمی‌توان این تأثیر را صرفاً در آثار منفی خلاصه کرد. اگر تأثیرات مثبت و حتی کارآفرینی که امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ایجاد شده را نادیده بگیریم، شاید بخشی اعظمی از این فضا محدود به سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت افراد شود.

در این راستا اخیراً امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار تصویر زیر در توئیتر خود نوشته است: بر اساس گزارش آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران در سال ۹۷ در میان ۲۸۱۷ پست پربازدید تلگرام سهم هر دسته آمده است. سهم محتوای غیرسیاسی ۹۱ درصد است و در میان آن‌ها نیز تنها ۱.۳ درصد ماهیت براندازانه دارند. حدود ۹۹.۶ درصد پست‌ها غیراخلاقی نیستند (سهم مطالب غیراخلاقی تنها ۰.۳۵ درصد است).
 

درنهایت به اعتقاد کارشناسان، این موضوع که چرا یک پیام‌رسان خارجی تا اندازه‌ای همه‌گیر شود که بتواند از ۸۰ میلیون جمعیت کشور و ۴۰ میلیون را مخاطب خود کند که در بسیاری از موارد و حتی فراتر از پیام‌رسانی، از جمله اطلاع‌رسانی و کاریابی از آن استفاده کنند، از جمله مواردی است که باید از لحاظ روان‌شناسانه و از بعد اجتماعی به آن پرداخت.
کد مطلب: 56577
برچسب ها: تلگرام اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام