۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹

طرح گوگل برای بهبود گوشی‌های تاشو و دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ

ایتنا - کتابخانه CameraX به عنوان یک کتابخانه توسعه‌دهنده بر روی اندروید ارائه می‌شود.
طرح گوگل برای بهبود گوشی‌های تاشو و دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ
طرح‌های جدید گوگل برای بهتر کردن گوشی‌های تاشو و دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ اعلام شد.
این کار با دو قابلیت پنهان در نرم‌افزار موبایل نسل بعدی اندروید Q آغاز می‌شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، گوگل در I/O 2019 رسما تایید کرد که ابزارهایی را در اندروید Q می‌گنجاند که می‌توانند به این سیستم عامل برای همخوان شدن با تلفن‌هایی که بخش‌های متحرک دارند کمک کند.
گوگل در نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود که می‌تواند طراحی‌های تاشو مانند گلکسی فولد سامسونگ را پشتیبانی کند.
 
گوشی‌های تاشو اختصاصا در مقطع زمانی مناسبی ارائه شده‌اند، که نویدبخش آن است که صنعت گوشی‌ها را با طراحی‌های جدید دستخوش تغیرات اساسی خواهد کرد که می‌تواند فضای صفحه شما را گسترش دهد بدون اینکه دستگاه‌ها را بزرگ‌تر کند.

اگرچه مشکلات اولیه‌ای که برای گلکسی فولد پیش آمد موجب تاخیری در عرضه این گوشی شد، که سامسونگ برای رفع آن به تقلا افتاده است، دستگاه‌های دیگری همچون هواوی Mate X، گوشی تاشوی احتمالی Razr موتورولا و طراحی‌هایی که دور مچ شما مانند یک ساعت خم می‌شوند به طور بالقوه ممکن است بدون کمک گوگل دچار درهم‌ریختگی‌هایی شوند.
 
گوشی‌هایی که چند دوربین در جلو دارند هم شاهد تغییراتی بوده‌اند. اکنون چند مدل وجود دارد که دوربین‌ها به صورت پاپ‌آپ یا اسلایدی از بدنه اصلی خارج می‌شود، و گلکسی A80 سامسونگ سه دوربین دارد که می‌توانند بچرخند تا در هر جهت عکس بگیرند.
 

گوگل در حال همکاری با شرکای OEM است تا اطمینان حاصل کند که شرکت‌های مختلف سازنده گوشی برای استفاده از نرم‌افزار دوربین اندروید دغدغه‌ای درباره مکان دقیق دوربین نداشته باشند.
هر گوشی یک مجموعه دوربین اندکی متفاوت دارد، که سبب می‌شود توسعه‌دهندگان ناچار به بهینه‌سازی اپهایشان نیاز به افزودن کد داشته باشند.
 
در این راستا، در حال ساخت کتابخانه‌ای به نام CameraX است، که به توسعه‌دهندگان «یک لایه انتزاعی» می‌دهد تا نیاز به کدنویسی برای هر پیکربندی جدیدی که یک گوشی ممکن است داشته باشند نداشته باشند. کتابخانه CameraX به عنوان یک کتابخانه توسعه‌دهنده بر روی اندروید ارائه می‌شود.
 
گفتنی است مزیت CameraX به دوربین‌های پاپ‌آپ محدود نمی‌شود.
CameraX پتانسیلی برای کمک به سریع‌تر شدن، باثبات‌تر شدن و یکدست‌تر شدن اپلیکیشن‌های دوربین طرف ثالث دارد.
 
کد مطلب: 56557
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام