کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در یک استفاده بی‌اجازه از هوش مصنوعی

اپ Ever تکنولوژی تشخیص چهره را با استفاده از عکس‌های کاربرانش آموزش داد

25 ارديبهشت 1398 ساعت 13:29

ایتنا - گفته می‌شود که ممکن است سان فرانسیسکو به زودی به اولین شهر آمریکا تبدیل شود که نهادهای شهری را از استفاده از تشخیص چهره منع می‌کند.


اپ Ever تکنولوژی تشخیص چهره را با استفاده از عکس‌های کاربرانش آموزش داد، با این حال، این شرکت می‌گوید که تصاویر جمع‌آوری شده از طریق اپ بکاپ و ذخیره‌سازی عکس برای آموزش محصولات تشخیص چهره آن استفاده نمی‌شوند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، اپ بکاپ و ذخیره‌سازی عکس Ever میلیون‌ها تصویر آپلود شده در این سرویس را برای آموزش سیستم تشخیص چهره تجاری آموزش داده که به شرکت‌های خصوصی و اعمال قانون ارائه نموده است.
به نوشته وب‌سایت NBC News، مشکل اینجاست که اور این موضوع را به طور شفاف افشا نکرد.
 
عکس‌های آپلود شده در اپ اور برای آموزش الگوریتمی استفاده می‌شود که محصولات تشخیص چهره این شرکت را، که تحت Ever AI به فروش رسیده، تجهیز می‌کند.
این در وب‌سایت اور مشهود نیست، ولی این اپ ظاهرا خط مشی حریم خصوصی خود را در ماه آوریل با اطلاعات بیشتر درباره اینکه چگونه این شرکت عکس‌های مشتریان را استفاده می‌کند آپدیت کرد.
NBC News می‌گوید که با هفت کاربر اور صحبت کرده ولی بیشترشان نمی‌دانستند که عکس‌هایشان برای ساخت تکنولوژی تشخیص چهره در حال استفاده است.
 
دوگ الی، مدیرعامل Ever AI، گفت که گزارش NBC News نادقیق است و اینکه این شرکت از تصاویر گرفته شده از طریق اپ اور برای آموزش دادن تشخیص چهره در سمت Ever AI استفاده نمی‌کند.
Ever AI قراردادهایی با شرکت‌های خصوصی، از جمله SoftBank Robotics، ندارد، ولی با هیچ «نهاد اعمال قانون، نظامی یا امنیت ملی» قرارداد نبسته است.
 
الی به NBC News اطلاع داده است که Ever AI عکس‌ها یا اطلاعات درباره کاربران اپ را با مشتریان تشخیص چهره‌اش به اشتراک نمی‌گذارد.
 
اپ اور بر روی اندروید و iOS و همچنین دسکتاپ‌های Mac و ویندوز قابل دسترسی است.
 
تشخیص چهره

توسعه‌دهندگان سیستم‌های تشخیص چهره این ساختارها را با تغذیه میلیون‌ها عکس به یک برنامه نرم‌افزاری برای آموزش AI درباره نحوه تشخیص افراد آموزش می‌دهند؛ هرچه تعداد تصاویر بیشتر باشد بهتر است. ولی برخی از تهیه‌کنندگان تشخیص چهره تصاویر کافی برای آموزش نرم‌افزارشان ندارند و آنها را بدون رضایت افراد به چنگ آورده‌اند.
در ماه مارس، NBC News متوجه شد که IBM، بدون اجازه افراد، حدود یک میلیون عکس را از Flickr در اختیار پژوهشگران قرار داد.
 
این مساله حریم خصوصی است و برخی از افرادی که عکس‌هایشان را در محیط آنلاین آپلود می‌کنند نمی‌خواهند تصاویرشان برای توسعه تکنولوژی نظارتی استفاده شود. تشخیص چهره در فرودگاه‌ها و در فروشگاه‌ها توسط پلیس در حال استفاده است، و قانونگذاران نگرانی‌هایی را درباره نحوه مورد استفاده قرار گرفتن این تکنولوژی ابراز کرده‌اند.
گفته می‌شود که ممکن است سان فرانسیسکو به زودی به اولین شهر آمریکا تبدیل شود که نهادهای شهری را از استفاده از تشخیص چهره منع می‌کند.
 


کد مطلب: 56556

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56556/اپ-ever-تکنولوژی-تشخیص-چهره-استفاده-عکس-های-کاربرانش-آموزش

ايتنا
  https://www.itna.ir