۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

امپراتوری مارک زاکربرگ متلاشی می‌شود؟

ایتنا - کریس هیوز یکی از موسسان فیس بوک معتقد است قدرت مارک زاکربرگ بیش از حد است و اکنون زمان تفکیک این شرکت فرا رسیده است.
امپراتوری مارک زاکربرگ متلاشی می‌شود؟

کریس هیوز یکی از بنیانگذاران فیس بوکمعتقد است که اکنون زمان آن فرا رسیده تا این شبکه اجتماعی تفکیک شود.
طبق مقاله‌ای که نشریه نیویورک تایمز منتشر کرده هیوز معتقد است مارک زاکربرگ (مدیر ارشد اجرایی فیس بوک) این شبکه اجتماعی را به یک شرکت انحصاری تبدیل کرده که هرگونه نوآوری را خفه می‌کند.

به گزارش ایتنا از مهر، هیوز در این مقاله قدرت زاکربرگ را بی سابقه خوانده و معتقد است تمرکز او روی رشد شرکت به از دست رفتن امنیت و تمدن در مقابل دریافت کلیک‌های بیشتر منجر شده است.
هیوز و زاکربرگ در دانشگاه هاروارد هم اتاقی بوده‌اند. اما او در سال ۲۰۰۷ این شرکت را ترک کرد. به گفته هیوز او در حال حاضر هیچ حق مالکیتی در فیس بوک یا شبکه‌های اجتماعی دیگر ندارد.

او می‌گوید: من خشمگین هستم و احساس مسئولیت می‌کنم. واکنش این شرکت به عاملان خشونت و اخبار جعلی بسیار کند است.
فیس بوک به دلیل فهرست روز افزونی از شکاف‌های امنیتی و ناتوانی در برابر انتشار اخبار جعلی تحت فشار است.

منتقدان فیس بوک از جمله هیوز معتقدند این شرکت قدرت زیادی در اختیار دارد و نمی‌تواند به شکل یک ماهیت کلی به فعالیت ادامه دهد. از سوی دیگر اظهار نظر هیوز در حالی اعلام می‌شود که الیزابت وارن کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا خواهان تفکیک آمازون و گوگل نیز است.

هیوز همچنین در این مقاله فیس بوک را یک شرکت انحصاری خواند که باید اینستاگرام وواتس اپ را تجزیه کند و تا چند سال به آن اجازه ادغام در شرکت‌های دیگر داده نشود.
کد مطلب: 56551
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام