۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲

آغاز به کار اولین شرکت حمل و نقل به کمک پهپادها در جهان

ایتنا - اولین شرکت حمل و نقل به کمک هواپیماهای بدون سرنشین روز سه‌شنبه در شهر کانبرای استرالیا مجوزهای لازم برای فعالیت خود را دریافت کرد.
آغاز به کار اولین شرکت حمل و نقل به کمک پهپادها در جهان

این شرکت که «Project Wing» نام دارد و همچون گوگل از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت است، در ۱۸ ماه گذشته آزمایش‌های مربوط به تحویل نوشیدنی، مواد غذایی، دارو و محصولات غذایی محلی به کمک پهپادها را انجام داد و در نهایت روز سه‌شنبه مسئولان بخش حمل و نقل هوایی استرالیا مجوزهای آغاز به کار رسمی آن را امضا کردند.

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، در بیانیه‌ای که به مناسبت آغاز به کار این شرکت صادر شده، آمده است که امنیت فعالیت این پهپادها، سیستم مدیریت ترافیک آنها، تعمیرات، چگونگی هدایت پهپادها و چگونگی اجرای عملیات، همگی آزمایش و ارزیابی شده‌اند و این نتیجه این بوده که کار این پهپادها «برای مردم همچنین هواپیماها و دیگر تجهیزات موجود در هوا، هیچ خطری ندارد».

با این وجود برای فعالیت این پهپادها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است از جمله ممنوعیت نزدیک شدن به جاده‌های اصلی و حفظ حداقل فاصله با مردمی که روی زمین هستند.
انتظار می‌رود که کار تحویل بار توسط این پهپادها از چند هفتۀ دیگر آغاز شود و در اولین مرحله دست‌کم ۱۰۰ خانه در حومۀ کانبرا را پوشش دهد.
بر اساس برآوردها، فعالیت این شرکت سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار به درآمد شرکت آلفابت خواهد افزود.
کد مطلب: 56530
برچسب ها: پهپاد
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام