کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش مستمر یوتیوب برای حذف محتوای خشونت آمیز ادامه دارد

17 ارديبهشت 1398 ساعت 10:56

ایتنا - گوگل با ارسال نامه‌ای رسمی به وزارت امنیت داخلی آمریکا، جزئیات تلاش‌های این شرکت برای مقابله با انتشار ویدئوهای تروریستی را در یوتیوب تشریح کرد.



در بخشی از این گزارش آمده است: از مجموع بیش از یک میلیون ویدئوی مظنون به برخورداری از محتوای تروریستی، این شرکت ۹۰ هزار ویدئو را به عنوان فایل‌هایی علامت گذاری کرده که به طور قطعی باید پاک می‌شدند و این کار انجام شده است.

بر اساس گزارش یادشده که در تاریخ ۲۴ آوریل برای وزارت امنیت داخلی آمریکا ارسال شده، گوگل مدعی شده صدها میلیون دلار بودجه را در هر سال برای بررسی دقیق ویدئوهای ارسال شده در سایت یوتیوب هزینه می‌کند.
این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیون ویدئوی مشکوک را بررسی کرده و حدود ۹۰ هزار مورد از آنها را پاک کرده و وعده داده که این بررسی‌ها را به طور مستمر ادامه خواهد داد.

به گزارش ایتنا از فارس، پیش از این و در ماه مارس، وزارت امنیت داخلی آمریکا از فیس بوک، یوتیوب، مایکروسافت و توئیتر خواسته بود تا تلاش‌های خود را برای مقابله با انتشار محتوای تروریستی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود دوچندان کنند. این اقدام به دنبال تیراندازی مرگبار بر علیه مسلمانان نیوزلند رخ داد.
در اواخر ماه مارس هم تعدادی از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا خواستار افشای بودجه شرکت‌های فناوری مذکور برای مقابله با تروریسم شده بودند.


کد مطلب: 56519

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56519/تلاش-مستمر-یوتیوب-حذف-محتوای-خشونت-آمیز-ادامه

ايتنا
  https://www.itna.ir