۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴

سئو چیست؟ چه فاکتورهایی در بهینه سازی سایت تاثیر دارد؟

سئو (SEO) مخفف واژگان انگلیسی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است.
سئو چیست؟ چه فاکتورهایی در بهینه سازی سایت تاثیر دارد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




 آیا می دانید سئو چیست؟ سئو (SEO) مخفف واژگان انگلیسی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. پیدایش سئو با ایجاد موتورهای جستجو همزمان است. به بیان مختصر، هدف از انجام سئو، آورن آدرس وب سایت ها به رتبه های بالاتر در هنگام جستجوی مورتورهای جستجوگر است که این کار منجر به افزایش بازدید مخاطبان اینترنتی می شود. عملیاتی که برای سئو انجام می شود، بخشی از آن ها بر روی وب سایت ها و برخی نیز در بیرون وب سایت ها انجام می شود که در نتیجه سبب رسیدن وبسایت مان به رتبه های برتر در واژگان کلیدی و افزایش بازدیدها در هنگام جستجوی مورتوهای جستجوگر می شود. سئو به دو بخش سئوی داخلی و خارجی تقسیم می شود.
 

سئوی داخلی چیست؟


منظور از سئوی داخلی مجموعه اقدامات و تغییراتی است که درون وب سایت انجام می شود که سبب بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو می شود. بنابراین اولین کار در جهت رسیدن وبسایت به رتبه های برتر هنگام جستجوی موتورهای جستجو، کار بر روی بهینه سازی داخل وب سایت است. متغیرهای گوناگونی در سئوی داخلی مورد توجه گوگل هستند که با بهینه سازی بر روی این متغیرها می توانیم به امتیازات خوبی در هنگام جستجوی گوگل دست یابیم و احتمال دستیابی وب سایتمان را به رتبه های برتر افزایش دهیم. در ادامه به برخی از این متغیرهای مهم اشاره می شود.
 

انتخاب عنوان مناسب برای صفحات


عنوان صفحه مهم ترین متغیری است که موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل توجه ویژه ای به آن نشان می دهد و در رتبه بندی وب سایت ها تاثیر قابل ملاحظه را بر جا می گذارد. به این دلیل که در هنگام نشان دادن نتایج جستجو عنوان صفحات نمایش داده می شود. و از این رو کاربران هنگام مشاهده عناوین صفحات تصمیم  می گیرند که بر روی عناوین خاص کلیک کنند.
مقصود از عنوان مناسب همان عبارتی است که هنگام مشاهده یک وب سایت در بالای صفحه و در تب مرورگر به نمایش در می آید. بدیهی است عناوین صفحات می توانند بیشترین اطلاعات را درمورد محتوای متن در اختیار موتورهای جستجو قرار دهند.
 

تولید محتوی استاندارد و بهینه


در رتبه بندی سایت ها، یکی از مهم ترین متغیرهایی که موتورهای جستجوگر به آن توجه خاصی نشان می دهند، محتوای صفحات است. در واقع، محتوای متون موجود در صفحات وب سایت ها، در حکم مواد اولیه و خامی هستند که ما قصد داریم با استفاده از تکنیک های سئو آن ها را در معرض مشاهده کاربران قرار دهیم.
به فرایند گردآوری این متون تولید محتوا گفته می شود. اصلی ترین بخش عملیات سئوی داخلی تولید محتوای با کیفیت است که می تواند در قالب های مختلف گردآوری و تنظیم شود. برای به دست آورن رتبه مطلوب در واژگان کلیدی توصیه می شود طرح ویژه ای برای تهیه و تولید محتوا داشته باشید.
 

بهینه سازی چگالی واژگان


چگالی کلمات نسبت تعداد کلمات کلیدی در متن به کل متن گفته می شود. در گذشته ها برای این که کاربران بتوانند رتبه های خوبی در هنگام جستجوی گوگل به دست آورند به دفعات زیاد از کلمات کلیدی استفاده می کردند و اتفاقا در بسیاری از موارد نیز نتایج خوبی می گرفتند اما هم اکنون قضیه دیگر فرق کرده است و الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال بهبود عملکرد خود برای نمایش نتایج برای کاربران هستند. در حال حاضر الگوریتم های هوشمند گوگل بر کلمات کلیدی تمرکز ندارند بلکه به جستجوی معنایی می پردازند.
با استفاده از چگالی کلمات می توان تشخیص داد که آیا به نسبت صحیح و استاندارد از کلمات کلیدی استفاده شده است یا خیر.
 

استفاده مناسب از لینک های داخلی در صفحات وب سایت


یکی از نکات قابل ملاحظه ای که باید در هنگام تولید مقاله به آن توجه خاصی نشان دهید این است که از هر مقاله ای که تهیه می کنید به صفحات مرتبط مقالات دیگرتان لینک بدهید و با این کار یک خوراک خوشمزه به ربات های گوگل می دهید که به آسانی می توانند به صفحات دیگر وب سایتتان نیز دسترسی داشته باشند. علاوه بر این لینک های داخلی می توانند این امکان را فراهم آورند که از قدرت آن ها برای رشد صفحات دیگر وب سایتتان کمک بگیرید.
 

استفاده از تصاویر کم حجم


با کاهش حجم تصاویر و بدون این که کیفیت آن افت داشته باشد می توان با این کار حجم صفجات به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد . در نتیجه سرعت لود شدن وب سایت تان افزایش یابد.
 

بهینه سازی سرعت بارگزاری وب سایت


یکی از راه های کاهش تعداد درخواست های ارسالی به سرور در راستای افزایش سرعت لود شدن، استفاده از حافظه نهان یا کش است که با این روش، فایل های استاتیک وب سایت به صورت فشرده در مرورگر ذخیره شده و هنگام مراجعه بعدی کاربر، به جای فراخوانی از روی سرور، از سیستم خود کاربر فراخوانی می شوند.
 

سئوی خارجی


سئوی خارجی به مجموعه عملیاتی گفته می شود که در بیرون از سایت انجام می شود تا آن را در کلمات کلیدی هدف به رتبه های برتر برسانید. کار بر روی سئوی خارجی بسیار پیچیده تر و حساس تر است. زیرا ممکن است با کوچکترین اشتباه از سوی گوگل جریمه شوید و رتبه کنونی سایتتان را نیز از دست بدهید. به همین سبب توصیه  می شود که با کسب مهارت و دانش مورد نیاز اقدام به عملیاتی کردن آموخته های خود کنید تا بتوانید بهترین عمکلرد را در فرایند بهینه سازی وب سایت تان داشته باشید. از موضوعاتی که در سئوی خارجی به بهینه سازی آن ها می توان پرداخت می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 

لینک سازی


لینک سازی در سئوی خارجی دارای اهمیت ویژه ای است و تقریبا تمامی عملیاتی که در سئوی خارجی انجام می گیرد در جهت لینک سازی اصولی، صحیح و منطقی است. لینک سازی باید در وب سایت های مرتبط و با کیفیت خوبی تولید شوند در غیر این صورت وب سایت شما توسط الگوریتم های گوگل جریمه می شود.
 

فعالیت در شبکه های اجتماعی


از میان تمام شبکه های اجتماعی، فعالیت در شبکه اجتماعی گوگل پلاس از نگاه کابران تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه در گوگل خواهد داشت.
سئوکار ارائه دهنده مشاوره سئو به کسب و کارهای مختلف است. جهت اطلاعات بیشتر به سایت seokar.com مراجعه نمایید.
 
کد مطلب: 56509
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


yekfollower.com
feedback
Iran, Islamic Republic of
خرید فالوور اینستاگرام ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید‎
احسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام مرسی خوب بودش
دانلود فيلم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام