۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱

اپل اپلیکیشن‌های مخصوص "Screen Time" را حذف می‌کند

ایتنا- شرکت اپل به تازگی دست به اقدامی جدید زد و اعلام کرد به زودی تمام اپلیکیشن‌های شخص ثالث مربوط به میزان استفاده از گوشی را حذف خواهد کرد. این برنامه‌ها که به نام اپلیکیشن‌های "Screen Time" شناخته می‌شود می‌توانند مسائل امنیتی به کاربر تحمیل کنند.
اپل اپلیکیشن‌های مخصوص "Screen Time" را حذف می‌کند
گزارش‌هایی که جدیدا در مورد اپلیکیشن‌های شخص ثالث میزان استفاده از گوشی منتشر شده است، نشان می‌دهد که شرکت اپل قصد دارد که به شکلی ساختارمند و سازمان‌یافته، برنامه‌های مخصوص کنترل والدین و پیگیری زمان را حذف کند.
گفتنی است که این مطلب جدید نیست و شرکت مذکور از سال قبل این کار را از اپ استور آغاز کرده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، این کار شرکت اپل باعث شد که مشکلاتی برای توسعه‌دهندگان و فعالان حوزه اپلیکیشن‌های مخصوص میزان استفاده از گوشی به وجود بیاید.
فیل شیلر یکی از مسئولان اپل علت حذف چنین برنامه‌هایی را مشکلاتی امنیتی توصیف کرد و توضیحاتی در این باره بیان نمود.
 
فیل شیلر اعلام کرد برنامه‌های شخص ثالث مخصوص "Screen Time" به این خاطر از اپ استور حذف کرد که از سیستم مدیریت دستگاه‌های گوشی هوشمند برای رسیدن به تمامی اطلاعات و فعالیت‌ها استفاده می‌کند. این اتفاق به شکل ویژه‌ای دستگاه‌های کودکان صورت می‌گیرد. اپلیکیشن‌های مخصوص کنترل والدین روی گوشی کودکان می‌تواند تمام اطلاعات خصوصی دسترسی داشته باشد.
 

شیلر اذعان داشت که این برنامه‌ها، نوعی نگرانی را در بین کارشناسان و کاربران بر می‌انگیزد. به هر حال افراد مختلف برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و تمایلی به انتشار اطلاعات خصوصی خود ندارند و به همین علت اپل دیگر اجازه فعالیت به این نوع از اپلیکیشن‌ها نمی‌دهد. فقط برنامه‌هایی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند که تحت نظر مدیریت دستگاه کار کنند.
 
گفتنی است بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اپل این کار را با حذف رقبای قابلیت "Screen Time"  در iOS 12 انجام داد. اپل روند حذف این برنامه را پس از عرضه قابلیت مذکور آغاز کرد.

شیلر اظهار داشت: « ما تمام تلاش خود را برای عرضه برنامه‌های نظارتی جدید برای والدین انجام می‌دهیم و همچنین به توسعه دهندگان کمک می‌کنیم که در اپ استور، اپلیکیشن‌های بهتری را جایگزین موارد حذف شده می نماییم.»
 
کد مطلب: 56492
برچسب ها: اپل متن باز
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام