کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش نحوه واترمارک کردن تصاویر

سايت خبری ايتنا , 21 ارديبهشت 1398 ساعت 21:44

ایتنا- واترمارک کردن تصاویر یا نشانه‌گذاری آنها برای حفظ حق نشر یک تصویر مهم است. اگر تصویری را واترمارک کنید، دیگر برای همیشه متعلق به شما خواهد بود. در این مطلب قصد داریم نحوه قراردادن واترمارک روی تصاویر را به شما آموزش دهیم.


چند سالی است که وقتی یک فروشگاه یا برند، تصویر محصول خود را در فضای مجازی یا در سطح وب منتشر می‌کند، با این مشکل مواجه می‌شود که پس از مدتی کوتاه این عکس توسط سایر فروشگاه‌ها و افراد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌ها ممکن است منابع زیادی را به عکاسی اختصاص دهند که با سرقت تصاویر، زحمات آنها ضایع می‌شود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از نشر تصاویر بدون مجوز ناشر، از واترمارک یا نشانه‌گذاری تصاویر است. کافی است روش قراردادن نشانه را یاد بگیرید. بعد از واترمارک دیگر لازم نیست نگران باشید. اگر کسی تصویر واترمارک شده شما را منتشر کرد، در واقع به معروفیت برند شما کمک کرده است. پس ما با یک تیر دونشان خواهید زد. هم تصاویرتان را خصوصی می‌کنید و هم به رشد برند خود کمک خواهید کرد.
 
برای واتر مارک کردن تصاویر در ویندوز، کافی است از یک ابزار رایگان به نام "Fast Stone Photo Resizer" استفاده کنید. پس از اینکه این برنامه را از لینک دانلود، دانلود کردید مراحل زیر را طی کنید:
- برنامه Fast Stone Photo Resizer را اجرا کنید.
- استفاده از گزینه‌ "Use Advanced Options" را فراموش نکنید.
 

- روی دکمه‌ "Advanced Options" کلیلک کنید.
- زیر زبانه واتر مارک، مقصد فایل واترمارک را انتخاب کنید.
 
- می‌توانید تنظیمات لازم مانند میزان کدری و تاری واترمارک و موقعیت قرارگیری آن را انجام دهید. پس از انجام موارد باید روی دکمه "Ok" کلیلک کنید.
- تصاویر که می‌خواهید واترمارک کنید را انتخاب کنید و روی "Add" کلیلک کنید.
 
- روی Convert کیلیک کنید تا واتر مارک مورد نظر شما اضافه شود.
 
یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه است که علاوه بر اضافه کردن واتر مارک به تصاویر، می‌تواند سایت و حجم تصاویر را تغییر دهید تا سریع‌تر روی وب‌سایت نمایش داده شوند.
 
 


کد مطلب: 56488

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56488/آموزش-نحوه-واترمارک-کردن-تصاویر

ايتنا
  https://www.itna.ir