۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳

آسانسوری که با هوش مصنوعی به همه جهات حرکت می‌کند + ویدئو

ایتنا - با وجود کاربردهای فراوانی که آسانسورهای سنتی دارند، محققان به کمک هوش مصنوعی قابلیت‌های جدیدی را برای این ابزار در نظر گرفته‌اند تا به صورت متفاوت از آنها استفاده کنیم.
آسانسوری که با هوش مصنوعی به همه جهات حرکت می‌کند + ویدئو
آسانسور برای بیشتر ساکنان شهرهای بزرگ یکی از ابزارهای کاربردی روزمره محسوب می‌شود و برای تسریع رفت و آمدهای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. مردم به کمک آسانسور بین طبقات ساختمان‌های بلند بالا و پایین می‌روند و این طور که آخرین گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد روزانه بیش از یک میلیارد سفر درون ساختمانی به کمک این کابین‌های کوچک انجام می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از متروپلیس‌مگ، با وجود کاربردهای فراوانی که آسانسورهای سنتی دارند، محققان به کمک هوش مصنوعی قابلیت‌های جدیدی را برای این ابزار در نظر گرفته‌اند تا به صورت متفاوت از آنها استفاده کنیم.

شرکت آلمانی «تایسنکراپ» از ساخت کابین‌های کوچکی برای نسل جدید آسانسورها خبر داده است که علاوه بر بالا و پایین بردن سرنشینان، امکان حمل آنها به صورت افقی را هم فراهم می‌کند. این اتفاق بزرگترین تحول از زمان اختراع آسانسور یعنی سال 1854 میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

سیستم جدید MULTI نامگذاری شده است و به جای استفاده از کابین‌های متصل به کابل، سیستم الکترومغناطیسی مجهز به هوش مصنوعی امکان حرکت عمودی و افقی آسانسور را فراهم می‌کند.

«براد نامث» مدیر شرکت تایسنکراپ در این خصوص گفت: «قابلیت‌های جانبی این آسانسور هوشمند به مسافران آن امکان می‌دهد تا به راحتی به تمام قسمت‌های ساختمان‌های بلند بروند و مسیرهای عمودی و افقی را با آن بپیمایند».

این سیستم همچنین برای حمل مسافران به زیرساخت‌های برج‌ها از جمله پارکینگ‌ها نیز طراحی شده است تا افراد به راحتی بتوانند از یک ساختمان به ساختمان دیگر حرکت کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت آسانسور هوشمند MULTI رفت و آمد آسان مسافران بین ساختمان‌ها را هم فراهم می‌کند.
 
کد مطلب: 56481
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام