کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علی بابا در ششمین لیگ برنامه‌نویسی امیرکبیر، استعدادهای درخشان را رصد کرد

14 ارديبهشت 1398 ساعت 12:30

آنچه علی بابا را به سمت حمایت از چنین رویدادهایی سوق می‌دهد، حمایت مالی و معنوی از رویدادهای علمی و دانشگاهی در سطح کشور و شناسایی و جذب استعدادهای درخشان و افراد مستعد در حوزه‌های مختلف است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



علی بابا به عنوان استارت‌آپی مطرح در حوزه گردشگری تنها حامی ششمین لیگ برنامه‌نویسی دانشگاه امیرکبیر (Amirkabir Programming League) شد.

آنچه علی بابا را به سمت حمایت از چنین رویدادهایی سوق می‌دهد، حمایت مالی و معنوی از رویدادهای علمی و دانشگاهی در سطح کشور و شناسایی و جذب استعدادهای درخشان و افراد مستعد در حوزه‌های مختلف است.

لیگ برنامه نویسی امیر کبیر (APL) نوعی مسابقهCompetitive Programming است که برای جذب وشناخت افراد مستعد در این زمینه، کمک به پیشرفت و شکوفایی آنها در مراحل بالاتر (مسابقات منطقه‌ای وسپس مسابقات جهانی) در روزهای پنجشنبه و جمعه، 12 و 13 اردیبهشت ماه سال 1398 در دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در جریان این لیگ، بیش از 140 دانشجو و محصل در تیم‌های 2 نفره و در محیطی ایزوله از دنیای بیرون قرار گرفتند و به صورت عادلانه و صرفاً با هم‌فکری، راه حل خود به پرسش‌های طرح شده توسط تیم علمی مسابقه را با یکی از زبان‌های استاندارد این مسابقات یعنی Java،C++/C یا Python به سیستم داوری، ارسال کردند.

 در نهایت 3 تیم از رده دانشگاهی و 3 تیم از مقطه متوسطه که بیشترین پاسخ صحیح را به سوالات داده بودند به عنوان برنده معرفی و جایزه خود را که شامل 2 میلیون و 400 هزار تومان برای نفرات اول، یک میلیون و 400 هزار تومان برای نفرات دوم، یک میلیون تومان برای نفرات اول در 2 مقطع دانشگاهی و دبیرستانی و 200 هزار تومان برای یک تیم رندوم دبیرستانی بود از علی بابا دریافت کردند.

پس از برگزاری مسابقه، مهرداد صنوبری، مدیر تحقیق و توسعه مهندسی علی بابا در جریان یک سخنرانی که با هدف آگاه‌سازی دانشجویان و دانش‌آموزان نسبت به تفاوت‌های فضای دانشگاهی و محیط کار انجام شد، آینده شغلی پیش روی دانشجویان و چالش‌های پیش روی آنها را ترسیم و در مورد راه‌حل‌های درست رفع این چالش‌ها صحبت کرد.

در پایان طی یک نظرسنجی که از سوی تیم منابع انسانی علی بابا تهیه شده بود، فاکتورهای مهم دانشجویان برای انتخاب محیط کار و دغدغه‌های شغلی آینده آنها دریافت شد تا تیم منابع انسانی علی بابا با تحلیل و بررسی پرسشنامه‌ها به فراهم کردن محیطی ایده‌آل برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و استعدادهای درخشان کمک کند.

علی بابا همواره در پی کشف و جذب استعدادهای جوان، مشتاق رشد و توسعه فردی و تیمی است و از این استعدادها استقبال می‌کند.
  
 
 


کد مطلب: 56477

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56477/علی-بابا-ششمین-لیگ-برنامه-نویسی-امیرکبیر-استعدادهای-درخشان-رصد

ايتنا
  https://www.itna.ir