۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸
با رو آوردن شرکتها به راهکارهای نرم‌افزاری

استفاده از منبع باز 68% رشد یافته است

ایتنا - مایکروسافت، که سابقا مخالف منبع باز بود، با خرید GitHub به قیمت 7.5 میلیارد دلار در پی جلب نظر فعالان این حوزه است.
استفاده از منبع باز 68% رشد یافته است
بر پایه یک نظرسنجی انجام شده توسط RedHat بر روی بیش از 900 رهبر IT که دارای نقشی در زمینه منبع باز سازمانی بودند، تقریبا یک نفر در هر سه رهبر IT می‌گوید که منبع باز بسیار برای سازمان مهم است و تنها «یک جمع قابل صرف نظر 1 درصدی هستند که آن را مهم نمی‌دانند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، استفاده از منبع باز در سازمان‌ها در 12 ماه اخیر 68 درصد افزایش یافته است. مدرنیزاسیون IT کارکرد شماره 1 برای منبع باز در سازمان‌های بزرگ است.
منبع باز تقریبا به همین میزان در توسعه وبسایت، داده‌ای بزرگ و تجزیه و تحلیل، ابزارهای مدیریت ابر، دیتابیس‌ها و امنیت کاربرد دارد.  
 
بر طبق این گزارش، کسب و کارهایی که به دنبال استفاده بیش از منبع باز هستند، ممکن است اپلیکیشن‌های قدیمی را به ابر انتقال دهند، زیرساختشان را مدرنیزه می‌کنند، هیبرید یا چندابری را مدیریت می‌کنند، و از آن برای اتوماسیون و پیکربندی استفاده می‌نمایند.
 
با رواج یافتن مضاعف ابر، شرکت‌ها می‌خواهند که لایه‌هایی از راهکارها را برای تقویت تجربه ابریشان اضافه کنند. و به این خاطر مبحث منبع باز شده‌اند.
 
مایکروسافت، که سابقا مخالف منبع باز بود، با خرید GitHub به قیمت 7.5 میلیارد دلار در پی جلب نظر فعالان این حوزه است.
IBM در حرکتی که می‌تواند بازتعریفی برای فضای ابر ترکیبی تعبیر شود Red Hat را به مبلغ 34 میلیارد دلار به تملک در آورد.
 
منبع باز

توسعه‌دهندگان تمایلی به تاثیرگذاری یک شرکت بر کد ندارند، چیزی که شاهد آن تنش ایجاد شده بر سر استفاده گوگل از جاوا بود.
این بحث پس از آن از سوی اوراکل جدی‌تر شد که این شرکت Sun Microsystems، خالق جاوا، را به تملک در آورد.
 
بر اساس این گزارش، منبع باز باعث می‌شود تا شرکت‌ها از «نرم‌افزار اصالتا بهتر» و کاهش هزینه مالکیت بهره‌مند شوند. این همچنین باعث می‌شود تا شرکت‌ها، به جای اتکا بر شرکت‌های تخصصی، به رویکردهای چابک‌تری برای حل مسائل رو بیاورند.
 
ارتباط دادن فرهنگ شرکتی با جوامع منبع باز همچنین می‌تواند باعث تقویت DevOpها در سازمانها شود. منبع باز و DevOpها دارای توانایی برای هم‌آفرینی راهکارها و در عین حالت مانیتورینگ آن و ارائه وصله‌هایی برای نقصان‌های امنیتی هستند.
 
البته به این نیز باید توجه داشت که کد منبع باز مدیریت‌نشده می‌تواند به شکلی ناخواسته یک شرکت را در معرض ریسک و در نتیجه مشکلات امنیتی بزرگ‌تر قرار دهد.
 
 
کد مطلب: 56463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام