کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هواوی تلویزیون 5G با کیفیت 8K عرضه می‌کند

سايت خبری ايتنا , 13 ارديبهشت 1398 ساعت 23:30

ایتنا - با وجود ممنوعیت فروش بسیاری از محصولات هواوی در آمریکا، این شرکت میل آشکاری دارد تا در حوزه تجهیزات الکترونیکی به جایگاه نخست دست یابد.


 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد اواخر سال جاری میلادی یک تلویزیون 5G 8K عرضه کند. بنا بر اعلام Nikkei Asian Review، این غول الکترونیک چین قصد دارد تا با ساخت اکوسیستم تجهیزات الکترونیک مصرفی خاص خودش با سامسونگ و اپل به چالش برخیزد. هواوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان پس از سامسونگ است، ولی هنوز به فروش تلویزیون رو نیاورده است.
این می‌تواند نخستین تلویزیون 5G جهان باشد.

 
یک تلویزیون 5G می‌تواند نشانه‌ای از پایان نیاز به یک اتصال کابلی یا ماهواره‌ای باشد. این تلویزیون در عمل می‌تواند نقشی کانونی برای دستگاه‌های دیگر موجود در خانه شما را ایفا کند. البته این تلویزیون اولین دستگاه 5G مصرفی هواوی نخواهد بود، چرا که در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه، این شرکت عرضه هواوی میت X را اعلام کرد که یک گوشی 5G تاشو است که در اواخر سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.
 


به گزارش ایتنا، یک تلویزیون دارای قابلیت 5G می‌تواند سرعت‌های بالاتری را برای VR و محتوای گیمینگ فراهم بیاورد. انتظار می‌رود که دوربین‌ها و دستگاه‌های مانند پلی‌استیشن بعدی محتوای تا کیفیت 8K عرضه کنند، ولی در حال حاضر تلویزیون‌های زیادی پیدا نمی‌شوند که رزولوشن 8K در اختیار قرار دهند. سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگانی است که یک تلویزیون 8K برای فروش عرضه کرده، ولی آن هم فاقد 5G است.
 
با وجود ممنوعیت فروش بسیاری از محصولات هواوی در آمریکا، این شرکت میل آشکاری دارد تا در حوزه تجهیزات الکترونیکی به جایگاه نخست دست یابد. شاید یک تلویزیون 5G 8K یکی از محصولاتی خواهد بود که برای انجام این کار به این شرکت کمک خواهد کرد.
 
هواوی از اظهارنظر در این‌باره به cnet خودداری کرد.
 
 


کد مطلب: 56457

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56457/هواوی-تلویزیون-5g-کیفیت-8k-عرضه-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir