کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا برخی اپلیکیشن‌ها از اپ‌استور حذف می‌شوند؟

10 ارديبهشت 1398 ساعت 9:01

ایتنا- اپل مدعی است که این اپلیکیشن‌ها به هکرها به راحتی این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات و حریم خصوصی کاربران دستگاه‌های مذکور دسترسی پیدا کنند.



به نظر می‌رسد که اپل باری دیگر برخی از اپلیکیشن‌هایی را که برای کنترل و نظارت والدین بر محتوای مجازی بکار گرفته می‌شده است، از فروشگاه اپ‌استور حذف کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها که اخبار متعددی مبنی بر حذف اپلیکیشن‌های مختلف از فروشگاه اپ استور اپل در فضای مجازی شنیده و منتشر می‌شود، حالا به نظر می‌رسد که برخی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که به منظور کنترل و نظارت والدین بر فعالیت کودکانشان در این پلتفرم وجود داشته، حالا توسط متخصصان فنی اپل شناسایی و حذف شده‌اند.

نخستین بار نیویورک تایمز از این اتفاق خبر داد که سر و صدا و جنجال‌های فراوانی را به راه انداخت.
اپل در پاسخ به این خبر اعلام کرده است که برنامه‌های مذکور از قابلیت و نرم افزار مدیریت دستگاه موبایل یا mobile device management - MDM- استفاده کرده‌اند که به اشخاص ثالث نظیر هکرها و مجرمان سایبری به راحتی این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات و حریم خصوصی کاربران دستگاه‌های مذکور دسترسی پیدا کرده و از لوکیشن (محدوده جغرافیایی) و تصاویر شخصی آنها برای اهداف و انگیزه‌های نامشخص خود سو استفاده کنند.

بر اساساً گزارش وب سایت زد دی نت، کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقات داده سنسورتاور به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که اپل قابلیت‌های حداقل ۱۱ برنامه از ۱۷ اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار در این حوزه را از پلتفرم اپ استور حذف و محدود کرده است.


کد مطلب: 56427

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56427/چرا-برخی-اپلیکیشن-ها-اپ-استور-حذف-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir