۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷

کوالکام: جهان به فناوری 5G نیاز دارد

ایتنا- گزارش‌های شرکت کوالکام نشان می‌دهد که جهان، نیاز شدیدی به فناوری 5G دارد و کارهای چین هم این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.
کوالکام: جهان به فناوری 5G نیاز دارد

تاریخ ماه مارس 2019 را از یاد نخواهد برد. فناوری 5G در این ماره رنگ و بوی تازهای به خود گرفت. در این ماه تمامی حامل‌های آمریکایی، کره‌ای و اروپایی، اولین سرویس‌های 5G خود را عرضه کردند. "China Unicorn"  هم به دنبال شرکت‌های دیگر از سیستم 5G خود رونمایی کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، شرکت کوالکام از جمله شرکت‌هایی است که در استقرار و پیاده‌سازی سیستم 5G نقش بسزایی ایفا کرده است. این شرکت با تولید قطعات و تجهیزات لازم امکان تولید سیستم‌های مورد بحث فراهم نموده است.
درحال حاضر کشورهای زیادی برای بهره‌مندی از این سیستم تلاش و کوشش می‌کنند و می‌خواهند که جزو پیشگامان این فناوری باشند.
 
آمار و ارقام شرکت کوالکام نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر نیاز به فناوری 5G دارند.
قابلیت‌ها و فواید 5G برای رشد می‌تواند بسیار زیاد باشد و به همین خاطر کشورهای جهان می‌تواند با استقرار 5G، خیلی زود از این فواید بهره‌مند شوند.
 

5G در کنار تمامی مزایایی که دارد، متخصصان و پزشکان را بر آن داشته است که در مورد اشکالات و خطرات احتمالی این فناوری تحقیق و بررسی کنند.
شرکت‌ها برای جلوگیری از مضرات این فناوری در حال تعیین خط مشی و دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت هستند و چند شرکت معتبر دیگر هم برای ایجاد محدودیت‌های منطقی روی این سیستم تلاش می‌کنند.
 
چند مسئله در مورد 5G مهم است.
نخست، قدرت انتقال یک دستگاه است.
در این زمینه امکان محدود کردن مواجهه آزاد با امواج رادیویی وجود ندارد و میزان امواج تولیدشده توسط دستگاه‌ها هم چنین خصوصیتی ندارد.
مسئله بعدی امواج میلی‌متری است که از بافت بدن عبور نمی‌کند و ممکن است آسیبی به پوست برساند. تلاش‌ها بر آن است که این امواج با انسان برخورد  نداشته باشد و تمرکز آنها روی محلی است که قرار است موج را به آن ارسال کنند.
 
کد مطلب: 56425
برچسب ها: 5G کوالکام
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام