کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کروم 74 با قابلیت‌های جدید جاوا پاسکریپت به بازار می‌آید

18 ارديبهشت 1398 ساعت 19:10

ایتنا- گوگل به تازگی مرورگر کروم 74 را برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS به بازار عرضه کرد. این نسخه از حالت تاریک پشتیبانی می‌کند. همچنین در این نسخه، برای کاهش بیماری حرکت هم تلاش شده است.


شرکت گوگل اخیرا مرورگر کروم 74 را برای کاربران ویندوز مک، لینوکس، اندروید و  iOS وارد بازار کرد.
در نسخه جدید این مرورگر، امکان پشتیبانی از حالت تاریک در ویندوز فراهم شده است.علاوه بر حالت تاریک قابلیت‌های دیگری هم اضافه شده است.
کاهش حرکت در پخش رسانه‌ها، زمینه‌های کلاس خصوصی، بهبود خط مشی قابلیت‌ها و قابلیت‌های تثبیت برای توسعه دهندگان از جمله قابلیت‌های دیگری است که در نسخه 74 دیده می‌شود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، افراد علاقه‌مند به نسخه جدید می‌توانند از طریق افزونه مخصوص به‌روزرسانی کروم این نسخه را دریافت کنند.
راه دیگر برای رسیدن به ورژن 74 دانلود مستقیم این نسخه است. در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر از این مرورگر استفاده می‌کنند و علاوه بر اینکه بسیار محبوب و پرطرفدار است.
 
یکی از گزینه‌های مورد علاقه توسعه دهندگان هم محسوب می‌شود. در حقیقت حذف و اضافه‌هایی که روی این برنامه صورت گرفته است، توسعه دهندگان باید همواره به فکر ایجاد تغییرات جدید و نو در این مرورگر باشند.
حالت تاریک در نسخه 73 مرورگر کروم برای کاربران مک ارائه شد و بسیاری از متخصصان فکر می‌کنند که نسخه 74 امکان ارائه حالت تاریک را برای کاربران ویندوز فراهم می‌کند و همین اتفاق هم افتاد.


یکی از قابلیت‌های دیگری که در نسخه جدید کروم به چشم می‌خورد، کاهش بیماری حرکت است.
بیماری حرکت یکی از عارضه‌هایی است که برای برخی از افراد حین مسافرت اتفاق می‌افتد و حالت بدی به آنها دست می‌دهد.
 
حال کروم می‌خواهد بیماری حرکت را در خود کاهش دهد؛ و به همین خاطر این امکان را فراهم کرده است که کابران حین زوم یا کار با مرورگر با حرکت کردن تصاویر روبه‌رو نشوند.
به نظر کارشناسان این قابلیت پایداری بیشتری به صفحات می‌دهد.
 


کد مطلب: 56424

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56424/کروم-74-قابلیت-های-جدید-جاوا-پاسکریپت-بازار-می-آید

ايتنا
  https://www.itna.ir