۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲

ربات دانشگاه MIT زباله‌ها را تفکیک می‌کند

ایتنا- دانشگاه صنعتی ماساچوست، رباتی را طراحی کرده است که می‌تواند زباله‌های بازیافتی و غیربازیافتی را از طریق لمس کردن تفکیک کند.
ربات دانشگاه MIT زباله‌ها را تفکیک می‌کند

پژوهشگران دانشگاه صنعتی ماساچوست و دانشگاه ییل روش جدیدی را برای تفکیک زباله‌ها کشف کردند. در این روش، کار تفکیک به کمک ربات‌ها صورت می‌گیرد. علم رباتیک می‌تواند از طریق دسترسی و لمس موادی مثل کاغذ، پلاستیک و شیشه آن‌ها را از سایر زباله‌ها جدا کند. این ربات تفکیک زباله بر اساس فناوری بینایی کامپیوتر عمل می‌کند و تمایز بین مواد مختلف را تشخیص می‌دهد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، روشی که در دستگاه‌ها به کار می‌رود و امکان جداسازی  مواد مختلف را فراهم می‌کند، در واقع همان روشی است که در سیستم AMP Robotics وجود دارد. سیستم موجود در ربات دانشگاه ماساچوست که "RoCycle" نام دارد، براساس سنسورها و علم رباتیک کار می‌کند و از این طریق شیشه، پلاستیک و مواد مختلف را از طریق لمس کردن شناسایی و تفکیک می‌کند.
 
وانیلاروس، استاد دانشگاه صنعتی ماساچوست، در بیانیه‌ای اذعان داشت:« بینایی کامپیوتر به تنهایی و بدون کمک گرفتن از فناوری‌های دیگر، نمی‌تواند مسئله درک ماشین‌ها را حل کند. ماشین‌ها باید بتوانند مثل انسان مسائل را بفهمند و به همین خاطر باید قادر فهم و درک حس لامسه باشند.» تکیه بر فرآیند تفکیک اشیاء به صورت نوری منجر به بی‌دقتی می‌شود؛ چون نوع و جنس مواد یک خصوصیت بصری نیست و کاملا به لامسه وابسته است.
 

پژوهشگران در مقاله‌ای اعلام کردند که جداسازی اتوماتیک مواد بازیافتی از طریق طبقه‌بندی مواد با کمک رباتیک نرم امکان‌پذیر است. آنها قصد دارند که در برنامه‌های بعدی از دوربین و بینایی کامپیوتر در کنار حس لمسی "RoCycle" استفاده کنند تا از این طریق بر درک دستگاه بیفزایند. در حال حاضر میزان دقت  "RoCycle"در شناسایی مواد 85% است و می‌تواند سه نوع ماده را از طریق لمس کردن شناسایی کند.

به گزارش ایتنا، در اولین تست "RoCycle"، 27 شیء به کار رفت و نمره این ربات در تفکیک آنها 63% شد. ابتدا یک حسگر، سایز وسیله را شناسایی می‌کند و سپس سنسورهای فشار، میزان نیروی لازم برای گرفتن شیء را اندازه‌گیری می‌کند. از این اطلاعات برای شناسایی نوع و ماده جسم استفاده می‌شود.
 
کد مطلب: 56420
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام