۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶

پیوستن چین به رقابت 5G، با پخش زنده ماراتن 30000 نفری

ایتنا- در حالی که حامل‌های بی‌سیم آمریکا و کره جنوبی، نخستین شبکه‌های تجاری 5G سلولی را راه‌ انداخته بودند ولی چین هنوز در حال تست و آزمایش و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بود و اکنون زمان ورود چین به عرصه رقابت 5G است.
پیوستن چین به رقابت 5G، با پخش زنده ماراتن 30000 نفری
شرکت‌های حامل آمریکا و کره جنوبی، در حال حاضر سیستم‌های 5G خود را راه‌اندازی کرده‌اند ولی شرکت‌های چینی هنوز موفق به راه‌اندازی سیستم‌های 5G خود نشده‌اند و کماکان در حال تست و آزمایش هستند و دارند زیرساخت‌های لازم برای ورود به رقابت جهانی را فراهم می‌کنند.
اخیرا شرکت چینی فعال در زمینه5G ، یک شبکه 5G به طول 45 کیلومتر را پیاده‌سازی کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، هدف از پیاده‌سازی این سیستم، پخش یک ماراتن به صورت360  درجه و با کیفیت8K  سه بعدی است. شرکت "China Unicorn"  قصد دارد که مسابقه 30000 نفری که در شهر چانگ کینگ برگزار می‌شود را با هشت دوربین Insta 360 پوشش دهد. از بین این هشت دوربین، هفت مورد دوربین سه بعدی ساکن 8K و یک مورد دوربین موبایل 360 درجه است.
 

چیزی که واقعا جالب و حیرت انگیز است، مقدار داده‌ای است که در شبکه 5G پردازش می‌شود. در هریک از لنزها، حدود 120 مگابیت بر ثانیه داده منتقل می‌شود و اگر تمامی لنزها را در نظر بگیریم، مقدار کل داده انتقالی 1 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود که حجم بسیار وسیعی است.
 
انتقال این حجم از داده در یک شبکه 4G واقعا چالش برانگیز است در صورتی که یک دوربین 5G وجود داشته باشد، می‌تواند چنین داده‌ای را منتقل کند.
گفتنی است که در حال حاضر چین، دستگاه‌های مصرف‌کننده 5G را وارد بازار خود نکرده است. این ماراتن نخست گام چین برای ورود به دنیای 5G است. از این به بعد مسلما شاهد تحرکات بیشتری از طرف شرکت‌های گوناگون چینی خواهیم بود.
 
برای پخش این رقابت، داشتن برنامه فلش پلیر کافی است. اگر از مرورگر استفاده می‌کنید، باید این ماراتن را به صورت دوبعدی مشاهده کنید و در صورت داشتن عینک واقعیت مجازی، امکان مشاهده این ماراتن به صورت سه بعدی فراهم است.
 
کد مطلب: 56411
برچسب ها: اینترنت 5G چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام