۰
plusresetminus
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹

راهکار جدید گوگل برای مقابله با تبعیض و آزار جنسی در این کمپانی بزرگ

ایتنا - بسیاری از کارکنان گوگل از نحوه برخورد این کمپانی با آزار و تبعیض جنسی در مجموعه خود، انتقاد کرده اند تا جایی که 20 هزار نفر از آنها در ماه نوامبر در اقدامی اعتراضی دست از کار کشیدند.
راهکار جدید گوگل برای مقابله با تبعیض و آزار جنسی در این کمپانی بزرگ

 در پی بالا گرفتن صدای اعتراض کارکنان گوگل به نحوه رسیدگی به پرونده‌های آزار جنسی در محل کار، این کمپانی با راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی اختصاصی، فرآیند ثبت شکایت ها از تبعیض و آزار جنسی را برای کارکنانش تسهیل می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، «ملونی پارکر» از مدیران ارشد گوگل در نامه‌ای عنوان کرد که این شرکت به برخی وعده‌هایی که در ماه نوامبر و در پی اعتراضات کارکنان داده بود، جامه عمل پوشانده است. 
به گفته وی، این پایگاه اینترنتی جدید مسیری ساده و شفاف برای طرح نگرانی‌های کارکنان گوگل فراهم می‌کند. 

پس از به پایان رسیدن دوره آزمایشی چهارماهه، این غول فعال در حوزه فناوری اطلاعات در پی گسترش برنامه فرد پشتیبان (Support Person program) است، برنامه‌ای که به کارمندان اجازه می‌دهد تا در جریان تحقیقات در مورد تبعیض و آزار جنسی، یکی از همکاران مورد اعتماد خود را همراه داشته باشند. افزون بر این، گوگل سیاست‌های محل کار در مورد مسائلی از جمله آزار و تبعیض را منتشر کرده و با به اشتراک گذاشتن یک راهنما، جزئیات مربوط به فرآیند انجام تحقیقات را در اختیار کارکنان قرار داده است. 

بسیاری از کارکنان گوگل از نحوه برخورد این کمپانی با آزار و تبعیض جنسی در مجموعه خود، انتقاد کرده اند تا جایی که 20 هزار نفر از آنها در ماه نوامبر در اقدامی اعتراضی دست از کار کشیدند. اندکی بعد، «سوندار پیچای» مدیر عامل اجرایی گوگل اعلام کرد که این شرکت با پایان دادن به داوری اجباری درباره موارد آزار جنسی در این شرکت، به قربانیان اجازه می دهد تا پرونده های خود را به دادگاه ارجاع دهند. 

اوایل هفته جاری، سازمان دهندگان حرکت اعتراضی ماه نوامبر، گوگل را به اقدامات تلافی جویانه علیه خود متهم کردند و این طور که به نظر می‌رسد، این شرکت آمریکایی در تلاش است تا با عقب نشینی از مواضع پیشین خود، رضایت کارکنانش را جلب کرده و صدای اعتراض آنها را خاموش کند. 
کد مطلب: 56394
برچسب ها: گوگل آزار جنسی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام