کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی No Man's Sky VR

بهترین راه برای کاوش در کیهان

سايت خبری ايتنا , 17 ارديبهشت 1398 ساعت 8:39

ایتنا - سرانجام دو سال پس از عرضه بازی No Man's Sky، چشم‌انداز خالق آن برای استفاده از واقعیت افزوده، محقق می‌گردد.


دو سال پیش، بازی «آسمان بی‌طرف» (No Man's Sky) در قالب جریانی دائمی از به‌روزرسانی‌ها برای ارائه ویژگی‌هایی عرضه شد که هواداران واقعاً خواهان آنها بودند و از روز اول انتظارشان را داشتند. این بازی توانست تنها در ظرف دو سال، از یک بازی ساده به نامزد دریافت جایزه Best Ongoing Game تبدیل شود. اکنون این بازی یک شبیه‌ساز فضانوردی در حد و اندازه کیهان است و دارای میلیاردها میلیارد سیاره، مخلوقات عجیب در آب و خشکی، ابزارهایی برای کاوش، ساخت و ساز، پرواز و اکتشاف نیز می‌باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، تابستان امسال، شاهد به‌روزرسانی No Man's Sky Beyond خواهیم بود که سه ویژگی عمده جدید با خود به‌همراه دارد که دو تا از آنها، عبارتند از امکان بازی چندنفره و پشتیبانی از واقعیت افزوده.
 
گفته می‌شود که شرکت Hello Games درنظر دارد این بازی را برای تمامی هدست‌ها در بازار عرضه کند. این کار از طریق Steam VR انجام می‌شود و البته برای PSVR نیز از طریق پلی‌استیشن۴ قابل انجام است. آسمان بی‌طرف یک بازی مجزا برای هر بازیکن نیست؛ بلکه بازیکنان واقعیت افزوده را در بازی موجود گرد هم می‌آورد. آنها می‌توانند از طریق دیگر دوستان خود نیز به این بازی‌ها بپیوندند و همه به‌روزرسانی‌های آتی را دریافت کنند.
 

 
البته ویژگی واقعیت افزوده، با آسمان بی‌طرف کاملاً جور در می‌آید؛ بازیکن در لباس فضایی قرار می‌گیرد و از ابزار چندگانه برای اکتشاف مواد معدنی نیز برخوردار خواهد بود؛ او می‌توان در زمین سوراخ حفر کند و با استفاده از مواد عالی در دسترس سازه‌های چندطبقه بسازد.
 
گفتنی است پیاده‌روی در این بازی، مستلزم استفاده از یک سامانه دورنوردی (teleportation) است؛ اگرچه چند راه دیگر نیز برای ناوبری روی سیارات جدید و دریای میان‌ستاره‌ای اطراف وجود دارد. نخست، جت‌پَک یا کوله‌پشتی پرتابی را داریم که به پشت بسته می‌شود و با فشار گاز به پرواز درمی‌آید. این ابزار بسیار سرگرم‌کننده است، هرچند در واقعیت افزوده، کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌آید.
 
آقای موری مدت‌زمان زیادی را برای فکر کردن در مقیاس بین‌ستاره‌ای صرف کرده است. وقتی او که نوجوان بود، شبها به آسمان خیره می‌شد و درباره ژرفای آسمانها به فکر فرو می‌رفت. به گفته وی، آسمان بی‌طرف نتیجه محض دهه‌ها خیره شدن به آسمان‌هاست.
 


کد مطلب: 56388

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56388/بهترین-راه-کاوش-کیهان

ايتنا
  https://www.itna.ir