۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۳
سال آینده

تسلا روبوت‌های تاکسی عرضه می‌کند

ایتنا- ایلان ماسک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا تاکسی‌های رباتیک خود در سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.
تسلا روبوت‌های تاکسی عرضه می‌کند
ایلان ماسک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا تاکسی‌های رباتیک خود در سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، ایلان ماسک به‌تازگی در روز استقلال (Autonomy Day) این کمپانی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود که این تسلا بتواند تا سال آینده میلادی روبوتاکسی‌های خود را برای عرضه آماده کند.
او در این رابطه اظهار داشت که: «با اطمینان پیش‌بینی می‌کنم که سال آینده روبوتاکسی‌های تسلا عرضه خواهند شد اما نه در تمامی حوزه‌های قضایی زیرا تائید قانونی همه‌جا را دریافت نکرده‌ایم.»
 

ایلان ماسک امیدوار است که در آینده نیاز زیادی به ساخت روبوتاکسی ها وجود نداشته باشد زیرا مالکان خودروهای این شرکت اغلب در زمان عدم استفاده، می‌توانند خودروی خود را اجازه می‌دهند.
از آنجایی‌ که تمامی تسلاهای جدید با یک تراشه کامپیوتری خودران عرضه می‌شوند، می‌توانند به‌راحتی رقیبی برای کمپانی‌هایی مانند اوبر باشند.
به‌ این‌ ترتیب تسلا 25 الی 30 درصد از درآمد این خودروها را به خود اختصاص خواهد داد و باقی را به مالک اعطا می‌کند.
 
ماسک در این رابطه افزود: «از دیدگاه ما اگر یک سال یا یک سال و سه ماه به جلو حرکت کنید میلیون‌ها روبوتاکسی در جاده می‌بینید. سیستم جهت‌یابی این خودروها با یک به‌روزرسانی ساده روشن خواهد شد و به همین سادگی کار می‌کند.»
با این‌ حال این پیش‌بینی برای سال آینده بسیار خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. به‌خصوص اینکه باید به یاد داشته باشیم که تأییدیه قانونی این سرویس هنوز دریافت نشده است.
البته این پیش‌بینی از شخصی که معتقد است می‌توانیم تا سال 2026 قلمرویی در مریخ داشته باشیم چندان شگفتی‌آفرین نیست.
 
کد مطلب: 56372
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام