۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹

قابلیت تصویر در تصویر برای نسخه بعدی فایرفاکس

ایتنا- کمپانی موزیلا قصد دارد که حالتی به نام تصویر در تصویر (PiP) را برای مرورگر خود عرضه کند. این قابلیت ویدیوها را در پنجره‌ای جدای از صفحه مرورگر باز می‌کند.
قابلیت تصویر در تصویر برای نسخه بعدی فایرفاکس
کمپانی موزیلا قصد دارد که حالتی به نام تصویر در تصویر(PiP)  را برای مرورگر خود عرضه کند. این قابلیت ویدیوها را در پنجره‌ای جدای از صفحه مرورگر باز می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ghacks، قابلیت تصویر در تصویر به‌ صورت اختصاصی برای کاربرانی طراحی‌شده است که می‌خواهند در هنگام انجام کارهای دیگر در این مرورگر به تماشای ویدیو بپردازند.
البته این مکانیسم محبوب در حال حاضر برای چند مرورگر مبتنی بر کروم نظیر گوگل کروم، ویوالدی یا اپرا عرضه شده است و فایرفاکس در این زمینه پیشرو نیست.
 
استفاده از ویژگی تصویر در تصویر بسیار آسان است و کاربران برای فعال‌سازی آن می‌بایست موس خود را روی ویدیوی در حال پخش در وب‌سایت‌های پشتیبانی‌کننده(وب‌سایت‌های HTML5) ببرند و به‌ این‌ ترتیب آیکون تصویر در تصویر برای آنها به نمایش درمی‌آید.
با کلیک کردن روی آیکون یادشده رابط کاربری این قابلیت نمایش داده می‌شود و فایرفاکس ادامه ویدیو را در پنجره‌ای جدید به نمایش درمی‌آورد.
 

محل محتوای ویدئویی در پنجره اصلی عبارت «این ویدیو در حالت تصویر در تصویر پخش می‌شود» را نمایش می‌دهد و کاربران فایرفاکس می‌توانند اندازه این پنجره را تغییر بدهند، آن را به‌جای دیگری از صفحه نمایش انتقال بدهند یا از دکمه‌های پخش/توقف یا تمام صفحه موجود در این پنجره استفاده کنند.

همچنین دکمه‌ای برای خاتمه حالت تصویر در تصویر در نظر گرفته شده است که با کلیک کردن روی آن ویدیوی در حال پخش به‌صورت خودکار به پنجره اصلی در وب‌سایت باز شده برمی‌گردد.
به‌صورت کلی تمامی فرایند مرتبط با این قابلیت به‌خوبی طراحی و تست شده است.
 
با این‌ حال برخی از گزینه‌ها نظیر تغییر صدا، تغییر کیفیت ویدیو، رفتن به ویدیوی بعدی یا تغییر پارامترهای دیگر در حالت تصویر در تصویر فایرفاکس گنجانده نشده است.

علاوه بر این کپشن‌های ویدیوها در پنجره اصلی نمایش داده می‌شود و کاربران حالت تصویر در تصویر از آن بی‌بهره خواهند بود.
با این‌ حال این قابلیت هنوز به‌صورت صد در صد تکمیل نشده است و موزیلا تا عرضه آن برای فایرفاکس 68 هنوز اندکی زمان دارد.
 
کد مطلب: 56368
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام