۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از سرقت و هک شدن گوشی!

ایتنا - کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری توصیه کرده‌اند که کاربران بعد از سرقت یا گم کردن گوشی خود، باید هرچه سریع‌تر رمز عبور همه اکانت و حساب‌های کاربری خود را تغییر دهند.
مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از سرقت و هک شدن گوشی!



این روزها یکی از بزرگترین ترس‌های زندگی کاربران گوشی همراه، گم شدن یا سرقت گوشی‌هایشان است چرا که آنها بر این باورند تمامی اطلاعات ارزشمندشان به یکجا با هم از بین خواهد رفت و متحمل خسارات مادی و معنوی بسیاری خواهند شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، لحظه‌ای که متوجه می‌شوید گوشی هوشمندتان دیگر در جیب یا کیفتان وجود ندارد و هرچه با شماره تماس خود سعی می‌کنید آن را در اطرافتان بیابید، موفق نمی‌شوید، برای هر کسی بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است اما بسیاری از ما در جوامع شلوغ و پرهیاهوی امروزی آن را تجربه کرده و یا تجربه خواهیم کرد.
بهرحال اطلاع از مجموعه اقدامات مهمی که می‌تواند بعد از سرقت یا گم شدن گوشی همراه، از گسترش خسارات و آسیب‌های وارده جلوگیری کرده و به حفظ حریم شخصی و امنیت و اطلاعات خصوصی و مالی کمک کند، برای تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار ضروری است.

بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که همواره کارشناسان به کاربرانی که موبایل خود را گم کرده‌اند، آن است که پس از آنکه از سرقت یا گم شدن گوشی خود اطمینان حاصل کردند، باید بلافاصله کلمات عبور، رمز و گذرواژه‌های تمامی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی را که از آن استفاده می‌کنند تغییر دهند چراکه حتی اگر سارقان هیچ سیم کارتی در گوشی مسروقه نیانداخته و به منظور جلوگیری از ردیابی آن را روشن نکنند، قادر خواهند بود با اتصال به اینترنت وای فای، از حساب‌های کاربری شما که به صورت پیش فرض بر روی گوشی باز و قابل استفاده بوده‌اند، سو استفاده کنند.

دسترسی آزادانه آنها به حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی گوشی شما همچون اکانت اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی حریم خصوصی کاربران را به مخاطره انداخته و حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه آنها را به چالش بکشاند و این در حالیست که بدون آنکه شما از دسترسی دیگران و افراد غریبه به اطلاعات شخصی و محرمانه خود مطلع باشید، اتفاق می‌افتد.

بنابراین از دسترس خارج کردن به موقع و سریع حساب‌های کاربری گوشی توسط کاربران می‌تواند از دسترسی خودکار و بی دردسر سارقان و افراد غریبه به اکانت‌ها و اطلاعات خصوصی شما جلوگیری کند. بنابراین یادتان باشد باید بلافاصله رمز تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های مورد استفاده خود همچون فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و غیره را تغییر دهید.
کد مطلب: 56350
برچسب ها: تلفن هوشمند هک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام