کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک برای الکسا رقیب می‌تراشد

سايت خبری ايتنا , 3 ارديبهشت 1398 ساعت 10:41

ایتنا - ظاهرا نسخه بهبودیافته‌ای از M (که احتمالا مختصر Marvin است) ممکن است در اسپیکرهای پورتال ظاهر شود.  


اسپیکر هوشمند فیس‌بوک با رقیبی برای الکسا، همانند اسیستنت گوگل و سیری، عرضه نشد. ولی، بنا بر گزارشی جدید از CNBC، این کمپانی اکنون بر روی دستبار هوشمند خودش کار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، دقیقا مشخص نیست که این دستیار چگونه کار خواهد کرد یا نام آن چه خواهد بود، ولی به نوشته CNBC این دستیار احتمالا با هدست‌های واقعیت مجازی Oculus فیسبوک یا با اسپیکرهای Portal  این شرکت عرضه خواهد شد.
هم‌اکنون، پورتال برای کارکرد اسیستنت بر الکسا متکی است، هرچند که شما می‌توانید کارکردهای اسپیکر مانند صدا را با گفتن «سلام پورتال» کنترل کنید.
 
با این حال، فیسبوک، با وجود شایعات طولانی‌مدت درباره اهدافش در این فضا، دستیار AI مخصوص خودش ندارد.
 
گفته می‌شود پروژه اخیر توسط ایرا اسنایدر هدایت می‌شود که در Reality Labs فیسبوک کار می‌کند.
در پروفایل لینکدین اسنایدر، شغل وی به عنوان «مدیر، دستیار فیسبوک و AR/VR» ذکر شده است.
 
دستیار هوشمند فیس بوک

این نخستین باری نیست که فیسبوک درباره یک قابلیت دستیار به کنکاش می‌پردازد.
تیم Messenger این شرکت قبلا یک دستیار را برای این اپ پیام‌رسان با نام M ساخت، که تصور می‌شد مانند یک دستیار شخصی عمل کند. دیدگاه فیسبوک این بود که این ابزار از ترکیبی از انسانها و AI برای کمک به شما در کارهایی مانند خرید بلیت هواپیما یا سفارش غذا استفاده کند.

این شرکت نهایتا این قابلیت را از کار انداخت، ولی ظاهرا نسخه بهبودیافته‌ای از M، که احتمالا مختصر است Marvin است، ممکن است در اسپیکرهای پورتال ظاهر شود.  
 
هنوز روشن نیست که آیا این همان پروژه Facebook Assistant است که اسنایدر مشغول کار بر روی آن است یا نه. ولی به نظر می‌رسد رویاهای فیسبوک برای اینکه نسخه الکسای خاص خودش را داشته باشد همچنان زنده و پابرجا هستند.
 
 


کد مطلب: 56310

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56310/فیس-بوک-الکسا-رقیب-می-تراشد

ايتنا
  https://www.itna.ir