۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶

مایکروسافت از فروش تکنولوژی تشخیص چهره به سازمان‌های اعمال قانون خودداری کرد

ایتنا - رییس مایکروسافت گفت که این شرکت، به خاطر دغدغه‌های حقوق بشری، از فروش تکنولوژی تشخیص چهره‌اش به یک آژانس اعمال قانون در کالیفرنیا و پایتخت یک کشور که نام آن را ذکر نکرد خودداری کرده است.
مایکروسافت از فروش تکنولوژی تشخیص چهره به سازمان‌های اعمال قانون خودداری کرد
 
 آیا مایکروسافت پیشتاز حفاظت از حقوق بشر در برابر سوء استفاده از تکنولوژی است؟

به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، براد اسمیت رییس مایکروسافت در سخنرانیش در دانشگاه استنفورد چند خبر مهم و غیرمنتظره درباره شرکتش داشت.
بنا بر گزارش رویترز، اسمیت گفت که مایکروسافت، به خاطر دغدغه‌های حقوق بشری، از فروش تکنولوژی تشخیص چهره‌اش به یک آژانس اعمال قانون در کالیفرنیا و پایتخت یک کشور که نام آن را ذکر نکرد خودداری کرده است.
 
آمازون عکس این روند را در پیش گرفته است؛ این شرکت از قراردادهایش با آژانسهای اعمال قانونی که از نرم‌افزار Rekognition  آن استفاده می‌کنند دفاع می‌کند، و به دنبال این بوده که یک مطالعه ACLU که سوگیری نژادی در Rekognition  را نشان داده بود بی اعتبار جلوه دهد. مطالعه انجام شده توسط ACLU و دیگران به این جمعبندی رسیده بود که AI تشخیص چهره در شناسایی زنان و اقلیتها دقت کمتری نسبت به مردان دارد. به خاطر این سوگیری، اسمیت گفت که استفاده توسط نهادهای اعمال قانون می‌تواند به شکل غیرمعقولانه‌ای به ضرر این گروهها باشد.
 
اسمیت گفت: «آنها می‌خواستند برای موضوع پیش پا افتاده‌ای از افراد اسکن چهره بگیرند. ما گفتیم که این تکنولوژی مناسب شما نیست».
 

به تعبیری، احتمال تشخیص هویت نادرست یک فرد در یک توقف ترافیکی ساده به عنوان یک مظنون بالقوه به قدری بالا بود که مایکروسافت از فروش این تکنولوژی به سازمان دولتی مورد نظر خودداری کرد. اسمیت همچنین گفت که به این خاطر از فروش این تکنولوژی به کشوری که نامش را فاش نکرد جلوگیری کرد که نظارت پوششی که آن کشور  خواهان پیاده‌سازی آن بود می‌توانست مانع از آزادی اجتماعات شود.  
 
با این حال، مایکروسافت این تکنولوژی را به یک زندان در آمریکا فروخته است. اسمیت گفت که حوزه استفاده محدود آن به شکلی بود که نگرانی خاصی را ایجاد نمی‌کرد، و پتانسیلی برای بهبود ایمنی درون زندان بود.
 
مایکروسافت با اعتراضاتی از سوی کارکنانش درباره قراردادی با ارتش آمریکا برای توسعه تکنولوژی هولولنز واقعیت افزوده (AR) مواجه شد، که مشخصا دلیل آن «مرگبارتر» شدن جنگ بود. [البته] ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت تلاش آنها برای توقف این قرارداد را ناکام گذاشت با این استدلال که پشتیبانی از ارتش وظیفه این شرکت است.
 
میچل باچله، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر، در گفتگو با اسمیت موکدا خطاب به شرکتهای گفت: «لطفا در زمان آماده‌سازی تکنولوژی حقوق بشر را در نظر داشته باشید».
 
کد مطلب: 56309
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام