۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۳

دیپ مایند علیه رویکرد اخلاقی در زمینه روباتیک

ایتنا- یکی از هیئت‌های مستقر در انگلستان که به کمپانی گوگل و دیپ مایند در رابطه با اخلاقیات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی مشاوره می‌داد، تعطیل شد.
دیپ مایند علیه رویکرد اخلاقی در زمینه روباتیک
یکی از هیئت‌های مستقر در انگلستان که به کمپانی گوگل و دیپ مایند در رابطه با اخلاقیات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی مشاوره می‌داد، تعطیل شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، به نظر می‌رسد که یکی از هیئت‌های مشاوره دهنده به دیپ مایند در رابطه با فناوری هوش مصنوعی قصد دارد تا با این شرکت قطع همکاری کند و دلیل این کار را تعطیل شدن کلی آن معرفی کرده است.
با این‌ وجود هنوز تکلیف اطلاعات بسیار حیاتی و عظیم در دست این هیئت هنوز مشخص نشده است.
 
با این‌ حال متخصصان در این زمینه از جدایی دیپ مایند از گوگل به دلایل مرتبط با حفظ حریم خصوصی اظهار نگرانی کرده‌اند و تمامی این نگرانی‌ها از آنجایی نشأت می‌گیرد که این هیئت به‌طور خاص برای آن تشکیل ‌شده بود که کار دیپ مایند هلث(بخشی از این تجارت که با همکاری NHS کار می‌کند) را موردبررسی قرار دهد.
علاوه بر این، بسیاری از افراد از دخالت داده شدن کمپانی بزرگی مانند گوگل (که بخش بزرگی از درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورد) در اطلاعات پزشکی‌شان ناخشنود هستند.
 
 هوش مصنوعی رباتیک
 
البته از طرفی دیپ مایند به‌وضوح اعلام کرده است که کاملاً مستقل از گوگل فعالیت می‌کند، اما انتقادهایی در رابطه با سطوح داده‌های پزشکی‌ای که میان پروژه‌های مشترک با NHS و گوگل ردوبدل شده است، به چشم می‌خورد.
این منتقدان اعلام کرده‌اند که اشتراک اطلاعات سلامت افراد با گوگل می‌تواند منجر به این امر شود که یک بیمار در انتظار دیالیز با تبلیغاتی در رابطه با غذاهای تهیه شده از کلیه حیوانات روبرو شود!
 
ساندار پیچای بارها در مراسم مختلف اعلام کرده است که گوگل یک کمپانی هوش مصنوعی است، به‌ این‌ ترتیب از دست دادن دو هیئتی که در رابطه با اخلاقیات مرتبط با هوش مصنوعی به این کمپانی راهنمایی می‌دهند بسیار حائز اهمیت است. این مشکل زمانی بزرگ‌تر می‌شود که بدانیم گوگل هنوز جایگزینی برای این دو معرفی نکرده است و به‌ این‌ ترتیب اخلاقیات مرتبط با هوش مصنوعی گوگل فعلاً زیر سوال رفته است.
 
کد مطلب: 56307
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام