کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمرکز شاخه روباتیک گوگل روی مسیریابی و حرکت خودکار روبات‌ها

www.cnet.com , 3 ارديبهشت 1398 ساعت 12:20

ایتنا- گوگل می‌خواهد ربات‌های بیشتری را وارد دنیای روزمره انسان‌ها بکند و به همین دلیل به‌جای تمرکز بر ایده‌های فانتزی، روی ابزار خودکار ساده‌تری مانند بازوهای رباتیک متمرکزشده است.


گوگل می‌خواهد ربات‌های بیشتری را وارد دنیای روزمره انسان‌ها بکند و به همین دلیل به‌جای تمرکز بر ایده‌های فانتزی، روی ابزار خودکار ساده‌تری مانند بازوهای رباتیک متمرکزشده است.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی گوگل در ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا فناوری‌های رباتیک خود را مجدداً راه‌اندازی کند اما از آن زمان تاکنون در رابطه با ابتکاراتش صحبتی به میان نیاورده است. بااین‌حال به‌تازگی وینسنت ونهوک به‌عنوان رهبر جدید بخش رباتیک گوگل چشم اندازهای جدید این کمپانی را مشخص کرده است.

از اظهارات ونهوک مشخص است که است که گوگل قصد دارد تا راه‌هایی جدیدی را برای ارتباط ربات‌ها با انسان‌ها امتحان کند. علاوه بر این پرداختن به مسیریابی رباتیک، بازوهای رباتیک و لوکو موشن (روش‌هایی که ربات‌ها برای جابه‌جایی خودشان از جایی به‌جایی دیگر استفاده می‌کنند) هم در دستور کار گوگل قرار گرفته است.
 


ونهوک دراین‌باره اظهار کرده است که:« داشتن ربات‌هایی که می‌توانند بدوند، بپرند و ترفندهایی را انجام بدهند برای همه جالب است. این یک بستر مناسب برای تست کلاس‌های گسترده‌ای از الگوریتم‌ها است.»

جالب است بدانید که تلاش‌های گوگل درزمینهٔ رباتیک همیشه منجر به ایجاد ابتکارات زیادی شده است. این بخش از این کمپانی که بانام رپلیکنت (Replicant) شناخته می‌شود، با خلق سیستم‌عامل اندروید توسط اندی رابین در سال 2013 میلادی راه‌اندازی شد. این کمپانی توانست با کمک رابین چندین استارت‌آپ رباتیک دیگر نظیر بوستون دینامیک را راه‌اندازی کند که اکنون این کمپانی برای سازه‌های روباتیک خود مشهور است. 


کد مطلب: 56304

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56304/تمرکز-شاخه-روباتیک-گوگل-روی-مسیریابی-حرکت-خودکار-روبات-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir