کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار امنیتی مایکروسافت به تمامی کاربران اوت‌لوک

28 فروردين 1398 ساعت 23:28

ایتنا- از اول ژانویه تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ یک هکر یا گروه هکری موفق شده است به حساب کاربری یکی از واحدهای پشتیبانی مایکروسافت دسترسی پیدا کند.



مایکروسافت روز گذشته پست الکترونیکی ویژه را به تمام افراد صاحب حساب کاربری در سرویس اوت‌لوک ارسال کرد و به آنها اطلاع داد این خدمات یک حفره امنیتی را شامل می‌شود که ممکن است تاثیرات مستقیم روی فعالیت‌های کاربران اوت‌لوک برجا بگذارد.

این طور که مایکروسافت توضیح داده است، بین اول ژانویه تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ یک هکر یا گروه هکری موفق شده است به حساب کاربری یکی از واحدهای پشتیبانی مایکروسافت دسترسی پیدا کند. این واحد یکی از مراکز پشتیبانی از کاربران مایکروسافت و مسئول رسیدگی به شکایات فنی این شرکت محسوب می‌شود.
 


این شرکت بزرگ نرم‌افزاری اظهار داشت کلیه اعتبارات و گواهی‌های مربوط به این واحد پشتیبانی را غیرفعال کرده است و از مشکلات موجود باخبر است. با این وجود غول نرم‌افزای جهان اعلام کرد این احتمال وجود دارد که هکر مربوطه به حساب‌های کاربری کاربران اوتلوک دسترسی پیدا کرده و آنها را مشاهده کرده باشد.

در پست الکترونیکی ارسال شده از سوی مایکروسافت گفته شد: «این دسترسی غیرمجاز می‌تواند به گروه‌های غیرمجاز امکان دسترسی یا مشاهده اطلاعات مرتبط با حساب‌های کاربری پست الکترونیکی از جمله آدرس ایمیل، نام فولدرها، موضوع ایمیل‌ها، و نام و دیگر اطلاعات مربوط به اشخاصی که ایمیل به آنها ارسال شده است را فراهم کند. با این وجود مشکل یاد شده هیچ گونه تاثیری را روی فایل‌های ضمیمه شده در پست‌های الکترونیکی برجا نمی‌گذارد».

منبع: همکاران سیستم


کد مطلب: 56291

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56291/هشدار-امنیتی-مایکروسافت-تمامی-کاربران-اوت-لوک

ايتنا
  https://www.itna.ir