۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱

طراحی لباسی برای فضانوردان که می‌تواند به‌صورت خودکار ترمیم شود

ایتنا- ناسا به‌تازگی در سری جدید طرح‌های مفهومی پیشرفته‌ای که برای علاقه‌مندان ارائه کرده است از ساخت لباس‌های فضایی ویژه با قابلیت ترمیم خودکار پرده‌برداری کرده است.
طراحی لباسی برای فضانوردان که می‌تواند به‌صورت خودکار ترمیم شود
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، روزی سفر به فضا برای انسان یک آرزوی بزرگ بود که امروزه محقق شده است. بااین‌حال کنجکاوی انسان در رابطه با این موضوع هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد. در همین راستا ناسا به‌تازگی سری جدیدی از طرح‌های مفهومی پیشرفته خود را اعلام کرده است که شاید بسیار بلندپروازانه به نظر برسند اما می‌توانند روزی به واقعیت تبدیل شوند.
 
فاز اول این برنامه درواقع شامل 12 طرح مفهومی جدید است که یکی از آن‌ها مربوط به لباس فضانوردی هوشمند با ربات‌های انعطاف‌پذیر و پوستی است که به‌صورت خودکار ترمیم می‌شود. همچنین ایده‌ای برای ساخت میکرو پروب هایی در نظر گرفته شده است که از عنکبوت‌ها الهام گیری شده و می‌تواند برای مطالعه اتمسفر سیاره‌ای بسیار پرکاربرد باشد.
 
 
 
از دیگر طرح‌های مفهومی ارائه‌شده در فاز اول این برنامه ناسا می‌توان به برج‌های استخراج‌کننده یخ قمری و جسم پرواز کننده‌ای اشاره کرد که با قابلیت تورم ویژه خود برای کشف اتمسفر سیاره زهره مناسب است. علاوه بر این، سیستم‌های نیروی برق هسته‌ای که امکان پرواز بر فراز آب‌های سطحی موجود در اروپا (یکی از قمرهای مشتری) را ممکن می‌سازند هم در این فهرست عنوان‌شده‌اند.
 
ناسا همچنین برای فاز دوم این برنامه 6 طرح مفهومی ویژه را برگزیده است که پیاده‌سازی آن‌ها در تئوری اندکی راحت‌تر از موارد فاز اول است. این طرح‌ها شامل ساخت تلسکوپی انعطاف‌پذیر است که می‌تواند روی یک لوله استوانه‌ای ساخته‌شده با فناوری پرینت سه‌بعدی در فضا مستقر شود. به‌علاوه پژوهش‌هایی در رابطه با پوشش‌های ویژه‌ای که می‌تواند انسان را به نزدیک‌ترین فاصله تا خورشید برساند نیز انجام‌شده است.
 
کد مطلب: 56270
برچسب ها: ناسا
مرجع : www.engadget.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام