۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸

برای اجاره ‌ی خانه ی حیاط دار در تهران چقدر باید هزینه کرد؟

در این گزارش به بررسی خانه‌های حیاط‌دار در تهران به ویژه مناطق مرکزی آن برای رهن و اجاره پرداخته‌ایم. چراکه خانه‌های مرکز تهران نسبت به خانه‌های شمال یا جنوب قیمت میانه‌ای دارند.
برای اجاره ‌ی خانه ی حیاط دار در تهران چقدر باید هزینه کرد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



خانه‌های حیاط‌دار از دیرباز برای همه‌ی افراد محبوبیت خاصی دارند. چراکه حیاط علاوه بر فراهم کردن فضای بیشتر برای اهالی خانه، محل امنی است که کودکان می‌توانند به راحتی در آن بازی کنند.
بعضی افراد حیاط را برای انبار کردن وسایل اضافه مورد استفاده قرار می‌دهند و برخی دیگر آن را به گلخانه‌ای زیبا و مکانی آرامبخش برای صرف چای عصر تبدیل می‌کنند. گرچه وجود حیاط روی قیمت مسکن در تهران تاثیر خواهد گذاشت، اما وجود آن در هر خانه سراسر منفعت و سود خواهد بود. در نتیجه طبیعی است که بسیاری از افراد به ویژه ساکنان تهران ترجیح می‌دهند هنگام رهن یا اجاره‌ی خانه به سراغ خانه‌های حیاط‌دار رفته و از مزایای آن برخوردار شوند. به همین دلیل در این گزارش به بررسی خانه‌های حیاط‌دار در تهران به ویژه مناطق مرکزی آن برای رهن و اجاره پرداخته‌ایم چراکه خانه‌های مرکز تهران نسبت به خانه‌های شمال یا جنوب قیمت میانه‌ای دارند و با اطلاع از بازه‌ی قیمتی آن‌ها می‌توانید به طور ضمنی قیمت خانه‌های حیاط‌دار سایر نواحی تهران را هم بدانید. در صورتی که شما هم قصد رهن یا اجاره‌ی خانه‌ی حیاط‌دار در تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.
 
حدود قیمت خانه‌ی حیاط‌دار در تهران
در این بخش قیمت رهن یا اجاره‌ آپارتمان و خانه‌های حیاط‌دار موجود در نواحی مختلف پایختخت به ویژه نقاط مرکزی را در متراژهای گوناگون بررسی کرده‌ایم. بنابراین شما می‌توانید بودجه‌‌ی خود را با قیمت خانه‌ها در هر منطقه سنجیده و خانه‌ی حیاط‌دار مناسبی برای خود پیدا کنید.

- قیمت اجاره‌ی خانه‌های حیاط‌دار زیر 50 متر: حیاط برای این گروه از خانه‌ها اغلب اوقات حکم انباری و محلی برای نگهداری وسایل فصلی را دارد. البته در صورتی که خانواده‌های تک نفره و دانشجویان سراغ چنین خانه‌هایی بروند، می‌توانند از حیاط این خانه‌ها یک فضای دنج و آرامبخش بسازند.
یک خانه‌ در خیابان کریم‌خان با متراژ 40 متر و قدمت 15 سال مجهز به یک اتاق خواب قیمتی در حدود 10 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 900 هزار تومان دارد. همچنین یک خانه‌ی 42 متری حوالی نواب مجهز به یک اتاق خواب با مبلغ 35 میلیون تومان پیش و اجاره‌ی ماهانه 150 هزار تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است. علاوه براین خانه‌ای 50 متری و بسیار قدیمی در خیابان شریعتی با دواتاق خواب حدود 150 میلیون تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.
از دیگر خانه‌های زیر 50 متر می‌توان به یک خانه‌ای 41 متری حوالی خیابان توحید اشاره کرد. این خانه با 60 متر حیاط، یک اتاق خواب و قدمتی در حدود 25 سال 30 میلیون پیش و ماهانه 400 هزار تومان قیمت دارد.

- قیمت اجاره‌ی خانه‌های حیاط‌دار زیر 100 متر: خانه‌های حیاط‌دار زیر متر اغلب نورگیر چندانی ندارند. چراکه طبقه‌های پایین ساختمان به طور طبیعی نورکمتری دارند. این موضوع کنار متراژ کم خانه‌ها می‌تواند دلیلی کافی برای کوچک‌تر بودن خانه باشد.
در منطقه‌ی هفت‌تیر خانه‌ای بسیار قدیمی با قدمت بیش از 25 سال و متراژ 65 متر یک خوابه برای اجاره در نظر گرفته شده است. برای اجاره‌ی این خانه باید در حدود 20 میلیون تومان به عنوان پیش و اجاره‌ی ماهانه 1 میلیون و 500 هزار تومان داشته باشید. این خانه برای دانشجوها و هم‌خانه‌ها مناسب است. علاوه بر این یک خانه‌ی 70 متری طبقه‌ی همکف در بلوار کشاورز با قدمت 12 سال، دارای دو اتاق خواب و حیاط مستقل قیمتی برابر با 70 میلیون تومان ودیعه و اجاره‌ی ماهانه 500 هزار تومان دارد.
همچنین خانه‌ای نوساز زیر یک سال با متراژ 80 متر، دارای یک اتاق خواب، حیاط با درب ماشین رو و همه‌ی امکانات حوالی میدان ولیعصر با مبلغ 65 میلیون پیش پرداخت و اجاره‌ی ماهانه 1 میلیون و 500 هزار تومان آماده‌ی واگذاری برای اجاره است. خانه‌هایی با این حدود متراژ برای خانواده‌های دو نفره مناسب هستند. از دیگر خانه‌های متراژ پایین می‌توان به خانه‌ای 80 متری در خیابان جمهوری اشاره کرد. این خانه‌ی حیاط‌دار، با دو اتاق خواب قدمتی حدود 20 سال دارد. برای اجاره‌ی این خانه باید مبلغی در حدود 90 میلیون تومان پیش و پرداخت ماهانه 1 میلیون تومان داشته باشید.

- قیمت اجاره‌ی خانه‌های حیاط‌دار زیر 200 متر: خانه‌هایی با متراژ بین 100 تا 200 متر برای سکونت خانواده‌های سه الی پنج نفره مناسب هستند. بنابراین در صورتی که شما هم خانواده‌ای در همین اندازه دارید، یک خانه‌ی حیاط‌دار می‌تواند برایتان کاربری بسیار زیادی داشته باشد. اما تعداد خانه‌های حیاط‌دار قابل اجاره در محله‌های مرکز تهران با متراژ بین 100 تا 200 متر بسیار کم است. چراکه اغلب خانه‌های این محدوده آپارتمان‌های چندین واحدی هستند.
بیشتر خانه‌های حیاط‌دار نیز توسط مالکان مورد استفاده قرار گرفته یا متروک شده‌اند. به همین دلیل در این متراژ خانه‌هایی از سایر نواحی تهران را هم بررسی خواهیم کرد.
یک خانه‌ی 132 متری 18 ساله در خیابان صادقیه با سه اتاق خواب، پارکینگ، حیاط مستقل و بازسازی شده با مبلغ 265 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که خانه‌ای با قدمت بیش از 20 سال و متراژ 160 متر در خیابان سیندخت فاطمی مجهز به سه خواب، دارای بالکن 25 متری و حیاط 70 متری نورگیر و بازسازی شده برای اجاره به 150 میلیون تومان ودیعه و پرداخت ماهانه 3 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. شهرک غرب هم یکی از بهترین مناطق تهران برای سکونت است که به راحتی می‌توانید خانه‌های حیاط‌دار با متراژهای مختلفی در آن پیدا کنید. یک خانه‌ی 17 ساله در این منطقه با متراژ 118 متر، سه اتاق خواب، پارکینگ، انباری، حیاط و 18 متر پاسیو با مبلغ 100 میلیون تومان پیش و اجاره‌ی مامانه 3 میلیون و 800 هزار تومان آماده‌ی واگذاری است. همچنین در این حدود متراژ می‌توان به خانه‌ای 190 متری در منطقه‌ی استاد معین اشاره کرد. این خانه‌ی چهار خوابه‌ی قدیمی قیمتی برابر با 80 میلیون تومان رهن و اجاره‌ی ماهانه 1 میلیون تومان دارد.
خانه‌های متراژ بالای قدیمی که در گروه خانه‌های کلنگی قرار می‌گیرند، از نظر قیمتی شرایط مناسب‌تری برای سکونت دارند و به شرط آن که بازسازی شده باشند انتخاب ایده‌آلی خواهند بود.

- قیمت اجاره‌ی خانه‌های حیاط‌دار زیر 300 متر: با توجه به ساختار خانه‌های تهران، خانه‌هایی با این حدود متراژ در مناطق شمالی یا غرب پایتخت به راحتی یافت می‌شوند. به عنوان مثال یک خانه‌ی 25 ساله در خیابان شریعتی متراژی در حدود 200 متر دارد. این خانه با دو اتاق خواب معمولی، یک اتاق خواب مستر، دو حمام و دو سرویس بهداشتی، دو پارکینگ، چاه آب و حیاط 110 متری سرسبز مبلغی برابر با 500 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره‌ی 3 میلیون تومان دارد.
همچنین خانه‌ای 225 متری در محله‌ی فاطمی با قدمت حدود 20 سال دارای پنج اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی، دو پارکینگ مسقف، حیاط 100 متری و انباری که به طور کامل بازسازی شده است با مبلغی در حدود 200 میلیون تومان پیش و پرداخت ماهانه 8 میلیون تومان آماده‌ی واگذاری برای اجاره است. از دیگر خانه‌هایی در این حدود متراژ می‌توان به خانه‌ای 20 ساله در پاسداران اشاره کرد. این خانه‌ی 260 متری سه اتاق خواب دارد که یک خواب آن مستر است. استخر، پارکینگ، انباری، حیاط 120 متری و دو سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این خانه محسوب می‌شود. برای سکونت در این خانه باید مبلغی در حدود 300 میلیون تومان ودیعه و پرداخت ماهانه 15 میلیون تومان داشته باشید.
همچنین خانه‌ی دیگری در همین منطقه 15 ساله با متراژ 280 متر دارای چهار اتاق خواب، استخر، دو پارکینگ، انباری، حیاط 150 متری سرسبز و سه سرویس بهداشتی است. این خانه هم با مبلغ 400 میلیون تومان پیش و پرداخت ماهانه 10 میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است.

- قیمت اجاره‌ی خانه‌های حیاط‌دار زیر 400 متر: پیدا کردن خانه‌ای با متراژ بین 300 تا 400 متر در تهران کار سختی نیست. اما به طور تقریبی می‌توان گفت چنین خانه‌ای در مناطق مرکزی تهران پیدا نخواهد شد. بنابراین در صورتی که قصد سکونت در چنین خانه‌ای را دارید باید در مناطقی مانند سعادت آباد، شهرک غرب، تجریش، دارآباد، دربند و... جستجو کنید.
یک خانه‌ی حدود 20 ساله 350 متری حوالی تجریش یک طبقه با حیاط 150 متر، یک پارکینگ، پنج اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی مجزا و انباری مبلغی در حدود 500 میلیون تومان ودیعه و پرداخت ماهانه 9 میلیون تومان دارد. همچنین خانه‌ی دیگری در سعادت آباد با متراژ 300 متر و حیاط 100 متری، پنج اتاق خواب، سه سرویس بهداشتی، انباری و پارکینگ به مبلغ 450 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 20 میلیون تومان آماده واگذاری برای اجاره است. چنین خانه‌هایی برای خانواده‌های پرجمعیت و بزرگ انتخاب مناسبی خواهند بود.
با توجه به آنچه گفته شد پیدا کردن خانه‌ی حیاط‌دار در تهران کار چندان سختی نیست. اما با کمی دقت در بافت هر منطقه می‌توان گفت تعداد خانه‌های حیاط‌دار موجود در مناطق مرکزی تهران بسیار کمتر از سایر نواحی آن است. بنابراین در صورتی که از طرفداران خانه‌های حیاط‌دار هستید، بهتر است در مناطق شرق، غرب و شمالی تهران به دنبال خانه‌ای با حیاط مناسب باشید. همچنین فراموش نکنید پیش از هر اقدامی برای اجاره یا رهن خانه‌ی حیاط‌دار در تهران ضمن در نظر گرفتن بودجه‌ی خود، همه‌ی گزینه‌های موجود را بررسی کرده و با حوصله درباره‌ی هریک تحقیق کنید تا پس از انتخاب خانه‌ی موردنظرتان دچار پشیمانی نشوید.
 
کد مطلب: 56265
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


م.ب
feedback
France
قیمتاتون مال چه زمانی هست؟ خیلی از دنیا و تورم عقبید! الان اجاره زیر یک میلیون نیست، چه برسه اونم تو توحید و نواب اجاره ی 100 و 400 تومنی؟!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام