۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰

پیش‌بینی سرنوشت سریال بازی تاج و تخت به کمک هوش مصنوعی

ایتنا - پنج کاراکتر اصلی که بیشترین شانس بقا را دارند، بر اساس نتایج این الگوریتم، عبارتند از: 1. دِنـِریس تارگِـرین؛ 2. تیریون لنیستر؛ 3. واریس؛ 4. سمول تارلی؛ 5. جیمی لنیستر
پیش‌بینی سرنوشت سریال بازی تاج و تخت به کمک هوش مصنوعی
آیا نگرانید که کاراکتر محبوبتان در سریال بازی تاج‌وتخت (Game Of Thrones) حذف شود؟ تکنولوژی می‌تواند قدری به شما خاطرجمعی بدهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، گروهی ظاهرا فوق وسواسی از دانشجویان علوم کامپیوتر در دانشگاه فنی مونیخ الگوریتمی را توسعه داده‌اند که پیشبینی می‌کند چه کسانی در بازی تاج‌و‌تخت زنده می‌مانند و کدام کاراکترها می‌میرند.
 
این دانشجویان با استفاده از داده‌هایی که از شوی GoT و ویکی‌های کتاب‌ها استخراج کرده‌اند، الگوریتمی را فاکتورهایی همچون جنسیت، سن، و خانه را برای تعیین احتمال بالقوه مرگ (PLOD) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
 
مثلا احتمال مردن افراد خاندان استارک (House Stark) بیش از افراد خاندان لنیستر (House Lannister) است (متاسفانه درست شنیدید!)، از اینرو این الگوریتم وابستگی به خاندان را به عنوان یکی از فاکتورها در نظر می‌گیرد...
 
پیش بینی سرنوشت سریال Game of thrones
 
پنج کاراکتر اصلی که بیشترین شانس بقا را دارند، بر اساس نتایج این الگوریتم، عبارتند از:
1. دِنـِریس تارگِـرین؛ 2. تیریون لنیستر؛ 3. واریس؛ 4. سمول تارلی؛ 5. جیمی لنیستر
 
از سوی دیگر، بران (Bronn)، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این سریال، به احتمال 93.5 درصد خواهد مرد، و هرگز به آن قلعه نخواهد رسید :/
 
پیش‌بینی سرنوشت سریال بازی تاج و تخت

احتمالا باید با این کاراکترها وداع کنید:
1. بران؛ 2. گرگور کلگین؛ 3. سانسا استارک؛ 4. بران استارک؛ 5. سندور کلگین
 
الگوریتم این دانشجویان تا حدود زیادی مبتنی بر آن چیزیست که باعث شده Thrones، و شوهای دیگر، به چنان پدیده اینترنتی تبدیل شوند: غالبا درام‌هایی که از بودجه بالایی برخوردارند از ایجاد جنبه‌های اسرارآمیز چند تکه و استفاده از کنجکاوی و وسواس جمعی میان مخاطبان برای حدس زدن نتایج محتمل در فرومهایی مانند ردیت (Reddit) منتفع می‌شوند.
 
در بهترین حالت، سریال تاج‌وتخت نشان می‌دهد که قدرت صرفا یک بازی نیست؛ بلکه هوس حکمرانی بر زندگی و سرنوشت همه افراد تاثیر می‌گذارد. این نتیجه‌گیری باعث می‌شود تا GOT به الگوریتمی تبدیل شود که بر جنبه‌های نه چندان منحصر به فرد این شو تمرکز کرده و از آنچه باعث تقویت آن شده غافل شده است.  
 
 
کد مطلب: 56249
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام